[Pardus-kullanicilari] USB HDD de pardus 2007.3

Taner Tatarhan tatarhan at gmail.com
2 Nis 2008 Çar 10:39:48 EEST

 01.04.2008 tarihinde Ahmet Akmaz <linukscular at gmail.com> yazmış:
Merhaba

 Mavi ekran yukarıda dediğim gibi net olarak gözükmüyor ancak alt+F2
> tuşlarına bastım. Görüntüde bir değişiklik olmadı. Şu an bu yazıcı Pardus
> Çalışan CD 2007.3 ile yazıyorum. Selim Beyin bahsettiği /etc/X11/xorg.conf
> dosyasını bu CD ile silebilir miyim, silersem doğru yapmış olur muyum?

çalışan cd ile elbette bu dosyayı silebilirsiniz, ama bence donanımınıza
göre bu dosyayı düzenleseniz daha iyi olur.
çalışan cd root parolası "pardus" bu arada :-)

ayrıca diğer başlıktan bir şekilde kopmuş olduk. oradaki konuya da buradan
bir fikir belirteyim. şu an piyasada 4GB olan
bir dünya flash bellek var ve bunların çoğunun okuma yazma hızları düşük.
bazıları (mesela kingston data traveller)
yüksek okuma ve yazma hızına sahip ve ben şahsen tatmin edici bir performans
aldım. daha sonra bu belleği başka işlerde kullanmak
zorunda kaldığım için eski durumuna getirdim. ama taşınabilir diskler ile
kıyaslanmayacağını belirtmek isterim..

Merhaba

İşyerinde harici hdd ye kurduğum Pardus u evde denedim ( Selim Beyin
bahsettiği /etc/X11/xorg.conf dosyasının adını değiştirerek) fakat yine
pardus mavi ekranında takıldı bende alt+f2 yaptım ve hata mesajını gördüm
şimdi yanında değil fakat boot edeceği yeri bulamamıs görünüyor anladığım
kadarıyla. daha önce nedim beyin dediği sda ve sdb olayı nda takılıyor
yanılmıyorsan fakar hdd yi taktığımızda bunu sda mı yoksa sdb mi olarak
gördüğünü nasıl anlayacağız onu bilemedim. onu bulabilirsem
\boot\grub\device.map yada grub.conf dosyalarını düzelterek
calıstırabileceğimi düşünüyorum.