[Pardus-kullanicilari] joomla ve özgür yazýlým

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
1 Nis 2008 Sal 19:32:00 EEST

01.04.2008 tarihinde Kursat Unlukara <kursat at unlukara.com> yazmış:

> Bencede biraz bekleyerek ozgurlukicin.com un GPL lisanslı halini beklemek
> en iyisidir.
> Yönetiminde Pardus ekibine yakınlık olacaktır.

Bu arada olası yanlış anlaşılmaları engellemeke için bir küçük ek yapayım.
SVN'deki oi kodları hali hazırda GPL ile lisanslı zaten... Dileyen, bugün
bile kullanabilir bu kodları :).

SVN'deki kodları bir ürün olacak şekilde paketlemekse başka bir iş.
Gönlümüzden geçen, ileride (hatta tahminimi söyleyeyim, yaklaşık 4-5 ay
sonra) Özgürlükİçin'in kodlarını kullanımı/kurulumu kolay bir ürün haline
getirmek.

Joomla gibi bir sistemde joomla yönetimi, joomla nın gidişine dair bir karar
> alıp
> bunu kendilerine adapte etmeye başlıyorlar, ama dışarıdan destek
> verenlerin bunu
> öğrenmeleri Joomla yönetimi kendisini hazırladıktan sonra oluyor.
> Bu tarz olaylar Türkiyeden destek verenlerinde emeklerinin zayi olmasına
> sebep olacaktır.
>
> Ayrıca Pardus gibi bir oturmuş bir ortamın Joomla ya da benzeri
> sistemlerin düzenlerine
> kendisini devamlı adapte etmeye çalışması Pardus ekibinin ilerde zararına
> olur.

Tam olarak neyi kastettiğinizi anlamamakla birlikte, şöyle bir ekte
bulunayım. Joomla ya da Drupal gibi bir İçerik Yönetim Sistemi'ni aldıktan
ve kendi ihtiyaçlarınız doğrultusunda özelleştirip, sağını solunu
değiştirdikten üç vakit sonra Joomla'nın güncellemelerini sisteminize
yüklemeye ve o sırada kırılan/bozulan şeyleri düzeltmeye çalışmak, gerçek
bir işkenceye dönüşüyor.

Geçtiğimiz günlerde Meren Pyhton dilinin gücü hakkında güzel bir
yazı<http://cekirdek.pardus.org.tr/%7Emeren/blog/2008/03/26/281/>yazdı.
60-70 satırlık işleri 500 satırla yazmak, sonradan kodu düzeltmeye
çalışan birisi için gerçekten büyük bir zulüm... Wordpress, Joomla ya da
Drupal ile topluluk sitesi yapmak elbet mümkün ama kesinlikle sürdürülebilir
deÄŸil.

Django bize "sürdürülebilir" bir İçerik Yönetim Sistemi'nin altyapısını
sağlıyor.