[Pardus-kullanicilari] Cevap - Harunun Önerisine

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
30 Eyl 2007 Paz 09:36:35 EEST

30.09.2007 tarihinde Mustafa <talganlicakrakbusgut at gmail.com> yazmış:

> Merhaba,
> Kullanıcı sistemi yazmak (yazılacaksa) için; aşağıda eklediğim gibi "LSPCI" çıktısını koymak daha mantıklı olabilir mi? Hiç değilse, tam bilgi veriyor...

Cevap yazarken önceki mesajın ne kadarının görüneceği, sizin
yaptığınız ayara ama daha önemlisi kişisel tercihe bağlı değil midir?
Ben başka bir mesaja yanıt olarak gelen bir mesajda önceki mesajdan
ilgili kısımların bulunmasını daha mantıklı buluyorum, çünkü önceki
mesajı açıp konunun ne olduğuna bakmak zorunda kalmak istemiyorum.
Konunun ne olduğu başlıktan ve/veya cevaptan anlaşılamayabilir, cevap
verilen noktalar cevap mesajında olmalı. Bence burada asıl önemli
olan, ilgisiz kısımların çıkarılması.. "Yanıtla" deyince mesajın
altına eklenen ve çizgi ile mesajın diğer kısımlarından ayrılan
kısımları sildikten sonra, asıl mesajda konunun anlaşılmasını
engellemeyecek kısımları sildikten sonra, bence asıl mesajdan parçalar
olması iyidir..

Ayrıca, çoğumuz Pardus kullanıcıları listesi dışında bir sürü eposta
listesine üyeyiz, cevap yazarken orjinal mesajı eklememe ayarı tüm
giden cevaplarımızı etkiler, ve bu istendik bir durum değil.

Gönderdiğimiz epostanın sonuna çalışan sistemle ilgili çıktıların
eklenmesi konusuna gelince. Bir bilgisayarın çalışmasını sağlayan
sadece temel donanım özellikleri (1.7GHz işlemci, 512MB RAM,..)
değildir, PCI donanımlar da değildir (lspci çıktısı), USB donanımlar
da değildir (lsusb çıktısı), yüklü çekirdek modülleri de değildir
(lsmod çıktısı), yüklü pisi paketleri de değildir (pisi li çıktısı),
/proc dizininin içeriği de değildir; bir bilgisayarın çalışmasını
sağlayan, bunların tamamıdır; çalışan sistemimizin özelliklerini
verebilmek için bunların tamamını vermemiz gerekir, ve kişisel
görüşüm, çalışan sistemin özelliklerini epostalara eklemenin,
epostaları gereksiz yere uzatacağı yönünde.. Ben her gün listeye
ortalama beş mesaj gönderiyorsam, beş kez aynı çıktıyı epostama
eklemeli miyim? Ne zaman ekleyeceğim? Sadece Pardus kullanıcıları
listesine gönderirken mi ekleyeceğim? Bence eklenmemeli. Gerekirse
çalışmayan özellikler, ilgili çıktılarla birlikte eklenebilir, ama
çalışanları eklemek bana hiç mantıklı gelmiyor. Çalışan sistem
özelliklerinin veya donanımlarının bir internet sitesinde toplanması
çok daha mantıklı olacaktır.