[Pardus-kullanicilari] kmail yedekleme

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
29 Eyl 2007 Cmt 10:05:52 EEST

28.09.2007 tarihinde TalgaNlı Çakrak BuşguT <talganlicakrakbusgut at gmail.com>
yazmış:

> E postalarınızı derken, ids uzantılı dosyalardan bahsediyorsunuz sanırım.
> Yani ids uzantılı dosyaları, eml uzantılı yaparsam tekrar Windows'ta
> açabilirim. Windowsta açılması güzel birşey tabiî, ancak, dediğim farklı bir
> şeydi.  Sanırım bu konuyu birkaç yıl sonra  yeniden açmak gerekir...

Hayır aslında  *.ids dosyalarını kastetmemiştim.

Ancak benim söylediklerim kmail programınızın yapılandırma bölümünde çeşitli
sekmesinde disk üzerindeki ileti klasörleri "maildir biçimli" olarak
saklansın seçili ise geçerli. Gerçi bu seçenek öntanımlı seçenektir.
Değiştirmediyseniz dediklerim geçerli.

~/.kde/share/apps/kmail/mail/inbox/cur

dizini altına baktığınızda "1188104178.5309.qUkug:2,S" gibi isimlendirilmiş
dosyalar göreceksiniz bu dosyaların her birisi sizin bir adet epostanıza
karşılık gelmektedir. Bu dosyalara sağ tıklayıp kwrite ile aç dediğinizde
epostanin kendisini görebilirsiniz. Bu dosyaları .eml olarak
adlandırdığınızda da outlook express ve kmail bu dosyaları size düzgün
şekilde görüntüler.

Bu yöntemin tek dezavantajı başlık bilgilerinin size dosyayı açmadan önce
gösterilmemesidir. Fakat dosyaların değiştirilme tarihlerinden epostanın ne
zaman geldiğini görebilirsiniz.

Bu dizine girip dediklerimi yaparsanız daha iyi anlayacaksınız. Bu dizindeki
epostalar birer dosya olduğundan istediğiniz gibi (sıkıştırarak,
kopyalayarak vs.) yedekleyebilirsiniz.

Not: Yukarıdaki dizin ismindeki "~" home dizininizi (/home/kullanici_adi)
temsil etmektedir.

Kolaylıklar,