[Pardus-kullanicilari] Her güncelleme problem oluyor...

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
28 Eyl 2007 Cum 03:27:14 EEST

28.09.2007 tarihinde Hamdi Hünler <seha61 at gmail.com> yazmış:
> [...]
> bende sistem kararsızlığını araştırırken sağolsun Bünyamin beyin sorunu
> sayesinde sistemi pisi check ile taratayım dedim ve gözlerime inanamadım,
> sorunlı paketler o kadar çok ki bir de konsole yazılı olanları tam
> alamıyorum ilk yazılanlar kayboluyor, bu yüzden düzgün bir liste
> oluşturamadım, YAKUAKE ile de denedim sonuç aynı belli bir aşamadan sonra
> baştaki yazılanlar kayboluyor. Eğer bu konuda yardımcı olursanız bendeki
> paketleride sizin yaptığınız gibi düzeltme imkanım olabilir. Fakat PISI nın
> hash toplamlarının kontrolünü atlaması veya buna ne neden olduysa bulunması

Konsolun sevdiğim özelliklerinden biri, komut çıktısını bir dosyaya
yönlendirebilmesidir:

sudo pisi check >a.txt
->Çıktıyı a.txt dosyasına kaydet (bu arada, sadece hata olan
mesajların ekrana basıldığını göreceksiniz, böylece kontrolde sorun
çıkmayan kısımlar a.txt dosyasına yazılmıştır).
sudo pisi check >>b.txt
->Çıktıyı b.txt dosyasının sonuna ekler

SHA1 kontrol toplamı hesaplanamayan bazı dosyalar olması normaldir. Bu
dosyalar açık oldukları ve bir yazılım tarafından o anda
kullanıldıkları için işleme alınamazlar. Özellikle /usr/bin, /bin,
/sbin gibi çalıştırılabilir dosyaların bol olduğu dizinlerde bu durum
normaldir.