[Pardus-kullanicilari] WinScp

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
28 Eyl 2007 Cum 01:34:56 EEST

24.09.2007 tarihinde ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com> yazmış:

> Merhaba,
>
> Arkadaşlar konsoldan ssh,scp v.s kullanabilirim. Ya da bahsettiğiniz
> programı. Ama benim derdim şu: 30-40 tane makinaya ssh,scp v.s ile
> erişmek zorunda olduğumda her birisinin ip'sini, şifresini v.s her
> defasında girmeksizin bir defaya mahsus her biri için oturum
> kaydediyorum (ip , şifre). Böylece her defasında bağlanacağım ya da
> dosya aktaracağım makinanın ip'si neydi, şifresi neydi uğraşmıyorum.

sisteminizde kwalletmanager'ı aktif hale getirin. Şifrenizi hatırlamasını
sağlayın, konqueror'da adres cubuguna "fish://admin:sifre@1.2.3.4/home/admin"
seklinde yazarak istediğiniz makinaya baglantı kurun, baglantı kurulduktan
sonra adresi yer imlerinize ekleyin. Artık konqueror ile sık
kullanılanlarınızdan istedeğiniz makinaya dosya transferi yapabilirsiniz.

winscp gibi iki panale sahip bir uygulamaya ihtiyacınız var ise, contrib
deposunda krusader (http://svn.pardus.org.tr/contrib/desktop/kde/krusader)
isminde bir dosya yönetim programı var. İstediğiniz özelliğe sahip, onda da
yukarıda anlattığıma benzer şekilde yer imlerine ekleme yapıyorsunuz.