[Pardus-kullanicilari] [Errno 28] Aygıt üzerinde boş yer yok

Omer Ozen ofozen at yahoo.ca
27 Eyl 2007 Per 01:00:35 EEST

Sevgili Arkadaþlar,

Ben de ayný þeyi yaþadým, yaþýyorum.

Bir rastlantýyla bi de þunu deneyeyim diyerek 2007.1'de ve 2007.2'de yaptým fareyi sürekli hareketli tutmayý. O sayede kurabildim. Ancak orada da kurulum sýrasýnda donduðu oldu. Ve geçenlerde bir arkadaþýn sözünü ettiði gibi, örneðin % 47, % 80 ya da % 90 kurulum gerçekleþmiþken, bir hata veriyor ve 'yeniden baþlat' uyarýsýný çýkarýyor. Ondan sonra da kurabilirseniz kurun.

Geçen hafta zar zor kurmuþtum. Çok da sevinmiþtim doðrusu. Ancak PÝSÝ'den 'Scribus' yazýlýmýný kurduktan sonra yazýlýmý açamadým. Burada bir arkadaþýn bir önerisi oldu, onu yaptým ve sonra bilgisayar iflah olmadý. Sürekli donmalar ve çökmeler yapýyor. (Bu arada o arkadaþa sitem etmiyorum, saðolsun yardým etmek istemiþti.)

Þimdi yine kurmaya çalýþýyorum. Umarým kurabilirim...

Ben, bir de bilgisayar bir iki denemeden sonra ýsýnýyor, acaba sorun ondan da kaynaklanýyor olabilir mi, diye düþünüyorum.

50'lilik CD aldým, sýk sýk yeniden yazdýrýyorum Nero'yla Win XP üzerinde ve her defasýnda yeni bir CD ile kurmaya uðraþýyorum; kurulum sýrasýnda CD bozuluyor olabilir diye.

Þimdilik yarýsý bitti CD'lerimin.

Acaba bir gün Pardus'u sorunsuz kullanabilecek miyim diye kendi kendime sormaya baþladým.

Yine bir de þunu düþünmeye baþladým burada okuduklarýmdan da yola çýkarak:

Pardus ya da Linux ortamý bilgisayar geliþtiricilerinin deneme iþletim ortamý mý sadece acaba?

Normal bir kullanýcý kullanamayacak mý sorunsuz olarak?...

Yine bu arada;

Yaþadýðým sorunlarý sýralarsam,

Baþlangýçta, donmalar, bazan kurulum aþamasýna geçerken erkan kararmasý, kurulda % 4'te % 24&te %47'de donmalar.

Sýk sýk hata uyarýlarý. Bazan 'yeniden baþlat' uyarýsý veriyor, bazan hiçbir uyarý vermiyor, donuyor. Yeniden baþlamak durumunda kalýyorum. Kurulumun deðiþik aþamalarýndan bu sorunlar yaþanýyor.

Yapýlandýrmaya geçtiðinde sorun yaþamadým hiç.

Esenlikle...

Ömer Özen

Lazarus <extacyfunk at gmail.com> wrote: Selim bey  bir þekilde bunu yapýyor diyelim ancak neden bunu (tesadüf deðilse tabi)  paketler kurulurken yani ilk %100 lük bölümü tamamlarken yapýyor .Bir sonraki %100 lük açma ve  ayarlama  zamanýnda yapmýyor? Bilmiyorum belki tesadüf dediðim gibi ama  bunu hem ben  kendi bilgisayarýma kurarken hemde arkadaþým kendi bil. kurarken  yaþadý.Birde þunu eklemek istiyorum  2007.1 de oldu ve oluyordu denmiþ.Arkadaþýmýn bil. kurulumunu yaptýðýmýz pisi 2007.2  yani 1 hafta bile olmadý.Tabiki bu son güncellemeden önce...Gerçekten bunu merak ediyorum ve edenlerde vardýr kesinlikle sorunu birþekilde aþýyoruz evet :) ama  buna sebep olanýnda ne olduðunu öðrenmek isterdim açýkçasý.

Ýyi çalýþmalar.....

26.09.2007 tarihinde Selim Tavþan <selimtavsan at gmail.com> yazmýþ: 26.09.2007 tarihinde huseyin bilen <bilenhuseyin at gmail.com> yazmýþ:  Maus imleç hareketi ile kurulumun devamýný saðlama iþi yanlýþ hatýrlamýyorsam 2007.1 de ilk olarak bir arkadaþýn onboard ekran kartlý bilgisayarýnda Pardus kurarken baþýma gelmiþ daha sonra ayný þekilde kurulumun belirli aþamalarýnda durmasý sonrasý donma sorunu yaþayan bir arkadaþýmýza önermiþtim.

bu durum benim baþýma Pardus 1.1 alpha1 zamanýnda gelmiþti ve kurduðum baþka sistemlerde de
sonraki sürümler de dahil olmak üzere olabiliyor. yanlýþ anlamýyorsam hareketsiz kalýnca sistem
ekran koruyucuyu aktif etme veya güç koruma gibi bir moda giriyor...

kolay gelsin...