[Pardus-kullanicilari] kmail yedekleme

TalgaNlı Çakrak BuşguT talganlicakrakbusgut at gmail.com
25 Eyl 2007 Sal 03:27:34 EEST

Ben, Pardus üzerinde Kmail'i yapılandırdım, yedekledim ancak bilgisayarımı
formatladığım için henüz yeni Pardus'u kurmadım. Kmail dosyasını, aldığım
dizine kopyalamam gerektiğini biliyorum.

Benim sorunum şu;

Gigabaytelarca gelen kutuları için; Yedeklenen mailleri rahatça bulabilmek
için Outlook'ta klasörleri tek tek pst  uzantılı olarak kaydetmek, Outlook
Express'te  oluşturmuş olduğunuz  klasörlerin  dbx  uzantılı dosyalarını
programa tanıtabilmek gerekli.Express'te  bu işlem daha riskli çünkü
tanımama ihtimali çok fazla. Outlook'ta; pst uzantılı dosyayı, programa
açıp, okutmanız gerekiyor. Bunu da heryerde yapamıyorsunuz. Başka bir
bilgisayar başındasınız ve yedeğinizi o bilgisayarda açmak istemiyorsunuz.
Ancak mail de size lazım. İşte o zaman aşağıda bahsettiğim şekil olsaydı
diyorsunuz...

İstediğim şeyin imkanı var mı bilmiyorum. Bu veya buna benzer fikirler
mutlaka daha önce birilerinin aklına gelmiştir. Hem yerden tasarruf, hem
sadece dosya yedeklemek yerine, yedeklediğim dosyayı işlevselleştirmek...

Kmailde;
Yedekler, ids uzantılı. Bu dosyalar Kmail'de örneğin, XML gibi bir uzantıyla
kaydedilmiş olsa ve MSN  geçmişi gibi  gelen mailler tek tek açılıp,
okunabilse mesela;
Oluşturulan Pardus Kullanıcıları klasörünün altında Pardus
Kullanıcıları.xmlisimli bir dosya olsa ve  bu dosyanın içeriği,Pardus
Kullanıcıları
klasöründeki maillerin başlıklarından oluşan her satırda bir mail (ağaç
görünümü de olabilir) olsa.Pardus Windows veya başka bir ortamda açmak
istediğimde tıklayarak, kmail yedekleme konu başlıklı mailin içeriğine
ulaşabilsem.

Aslında istediğim Paket Yöneticisi'nin mantığına da (güncelleme ve yükleme
kısmını düşünmeyin, soldaki konsol menüyü klasörler, sağda mail içeriği)
yakın.

Böyle bir imkan var mı, yapılabilir mi?
Saygılar

TalgaNlı Çakrak BuşguT