[Pardus-kullanicilari] güvenlik

Lectin lectin at gmail.com
24 Eyl 2007 Pzt 11:49:48 EEST

Sorumu biraz detaylandırayım:
--> Bahsettiğim sistem, bir gerçek ağ deği. WiN ve Pardus partisyonları olan
ve Pardus üzerinde "virtual networking" yürütmeye çalışan bir sistem.
Pardus'a USB ile bağladığım ve samba ile (Pardus üzerindeki, Tasma ile)
paylaştırdığım ntfs formatlı HD'leri VirtualBox içinde çalışan bir paylaşım
programına gösteriyorum ve o program dahilindeki kişilerin ilgili HD
içeriklerini (yalnızca benim "share" ettiğim klasörlerini) görmelerine ve
isterlerse, kullandığım paylaşım programı dahilinde yüklemelerine izin
veriyorum. Buradaki sorum şu: Ben bunu (ntfs formatlı USB HD'leri) Pardus
üzerinde, VBox'ta yürüyen bir program için paylaşıma açmışken, bir kişi,
doğrudan Pardus üzerinden de (yani, tamamen dışarıdan) bu paylaştırılmış
(samba ile) USB-HD'leri görebilir mi? Güvenlik Duvarı'nın çalışıyor olması
(Dosya Transfer Servisi ve Windows Dosya Paylaşım Servisi seçili ve aktif
iken) bir fark yaratır mı?
İkinci sorum şu olacak: VirtualBox içinde yürüttüğüm bir programın,
giriş-çıkış portlarını veya port aralığını nasıl anlayabilirim? Bu port
aralığını Pardus Güvenlik Duvarı'na girsem, ve yukarıda saydığım servisleri
aktifleştirsem, daha güvenli olur mu?
Verdiğiniz market örneği çok çarpıcı :) Ben, marketi yaptım ama kaç açık
kapı bıraktığımı anlayacak düzeyde değilim sanıyorum :)

Teşekkürler...