[Pardus-kullanicilari] güvenlik

Umut D. linuxlist at gmail.com
24 Eyl 2007 Pzt 00:53:10 EEST

On 9/24/07, Lectin <lectin at gmail.com> wrote:

> Bankacılık türü işlemleri yaparken:
> Pardus "Güvenlik Duvarı"nı çalıştırmıyor isek  +
> Samba ile belirli dosyalar paylaşıma (özel izin veya şifre olmaksızın)
> açık ise,
> risk otomatik artıryor mu? Yoksa, bu bahsettiğiniz 'mimari özellikler'
> doğal bir kalkan görevi mi görüyor?
> Ek bir soru: örneğin samba ile VirtualBox içinde yürüttüğüm bir program
> için dosya paylaşıyorum. Bu "Paylaştırılmış" klasöre, dışarıdan birileri de
> benim ulaştığım rahatlıkta ulaşabilir mi?
>
> (Verdiğim örnek benim konfigürasyonumda sıklıkla kullandığım bir biçim)

> [...]

1. Fazladan çalışan her servis tabii ki ek risk demek zira o programın
potansiyel açıkları ile de karşı karşıyasınız.
2. Pardus Güvenlik Duvarı mimari avantajın üzerine ekmek kadayıf üzerindeki
kaymak vazifesi görüyor diyebiliriz.
3. VirtualBox içinde çalıştırdığınız her işletim sisteminin açıklarıyla
sonuna kadar muhattap olursunuz.
4. VirtualBox ağ ayarlarınızı bilmiyorum ama VB içindeki bir Windows
kolaylıkla dışarı çıktığına göre dışarıdan da kolayca erişilebilir olması
lazım. :)