[Pardus-kullanicilari] VirtualBox sabit diske yazarken kilitleniyor.

selim ok selimok at gmail.com
22 Eyl 2007 Cmt 00:03:13 EEST

Tekrar Merahabalar,

19.09.2007 tarihinde Burak Sezer <bburaksezer at gmail.com> yazmış:

> Selim bey,
> Pardus 2007.2 kurdum. Ardından başka hiç bir işlem yapmadan Virtualbox
> 1.4 kurdum bağımlılıklarını falan çekip kurdu bilgisayara. Ardından
> elimdeki LinuxMint 3.0 iso imajını virtualBox'a gösterip gerekli
> ayarları yaptıktan sonra sanal sistemi başlattım. Fakat LiveCD olarak
> çalışırken hiç bir sorun olmamasına karşın kurulumda diski
> biçimlendirirken sistem tamamen donuyor.Tıpkı windows ve kubuntu
> kurulumlarında olduğu gibi. Hem pardus 2007.2 cdsinde gelen kernelle
> hemde şuan depoda olan en güncel kernelle(2.6.18.86 sanırım) denedim
> [...]

Sorun donanimla ilgili olabilir.  Ama neden kaynaklandigi konusunda net bir
fikre sahip degilim. Sabit diskinizin veri iletim türü nedir SATA mi IDE mi?
SATA ise BIOS'da bununla ilgili bir ayar olabilir bunlari karistirmayi
deneyin. Bu aralar cok yogunum o yüzden bir süre gecikebilir ama ilk
firsatta VirtualBox gelistiricisine son bilgileri iletecegim. Ondan gelecek
cevaba göre birsey yapariz artik.

Bu arada Evrim Bey'in söyledigi gibi Anakartinizin BIOS ayarlarinda
Virtualization Technology varsa bunu etkinlestirin. (Aslinda benim bildigim
bunu etkinlestirmeye gerek bile yok ama demekki tam bilmiyorum :)

Iyi calismalar,
Selim