[Pardus-kullanicilari] Lan dan harici disk bağlama.

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Eyl 2007 Pzt 14:58:50 EEST

Smb4K ile sanirim yapamazsiniz, ancak mesela ben uzaktaki bir diski /d
olarak sistemime bagliyorum. Bunun icin, /etc/fstab dosyasina bir satir
eklemek ve kullanici_adi/sifre 'yi bir dosyaya yazmak gerekiyor. Bu dosyanin
da sadece "root" tarafindan erisilebilir olmasi sart ki kimse sifrenizi
goremesin. (chmod 700 dosya_adi)

/etc/fstab dosyasina ekledigim satir ise:

//uzak_paylasim_ip_adresi/paylasim_adi /mount/edilecek/yer cifs
users,credentials=/root/smbpasswd 0 0

bu ornegin benim sistemimde:
//192.168.1.2/D /d cifs users,credentials=/root/smbpasswd 0 0

olarak yaziliyor. Burada "cifs" sistemin bir cifs (smb) sunucusu oldugunu,
"users" kullanici tarafindan sisteme baglanabilecegini, "credentials=" ise
kullanici adi ve sifrenin oldugu dosyayi gosteriyor. Sondaki 0 0 ise
dokunmayin yazin.

credentials dosyasi ise, icinde
kullanici_adi
kullanici_sifresi
olacak sekilde 2 satirdan olusmali.

Calisiyor mu calismiyor mu denemek icin ise, su komutu kullanabilirsiniz
/etc/fstab 'a yazmadan once:
mount -t cifs -o credentials=/home/emre/smbpasswd,uid=emre,gid=users
//192.168.1.2/D /d

esasen uid= ve gid= degerlerini de ekleseniz iyi olur, o zaman bu erisim
noktasindaki dosyalarin kullanim hakki sizin uzerinizde olur. Ornegin ls -la
dediginizde su sekilde gorursunuz:
drwxr-x--- 36 emre 1000          0 Eyl 12 21:52 videos

(benim sistemde bi dert var, bakmadim, users gorunecegine 1000 gorunuyor ama
sorun degil)

/etc/fstab yerine yukarda verdigim komutu /etc/conf.d/local.start icine de
ekleyebilirsiniz.

/d 'yi onceden yaratmaniz ve chown ile kendi adiniza hak vermeniz gerekiyor.

Emre