[Pardus-kullanicilari] Yanık kokusu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
12 Eyl 2007 Çar 19:30:39 EEST

On 12 September 2007 Wednesday 14:57:21 Ahmet Emre Aladağ wrote:
> Tüm yanıtlar için teşekkürler,
>
> Yalnız yeniden başlatma "hep" IE'nin indirme yöneticisi devreye girdiğinde
> gerçekleşiyor, onun dışında sadece 1 kere oyun oynarken yeniden başlamış. O
> yüzden virüsten şüphelenmiştim.
>
> Yanık kokusu için bana da belki sıcak odadan olabilir gibi geldi ancak
> Windows'ta 1 saat boyunca olmayıp da Pardus'u kurduktan 20 dk sonra olması
> beni bu şüpheye götürdü. Hatta koku çıkınca Pardus'u hemen kapattık,birkaç
> saniye sonra Windows'u açtık ve Second Life adlı 3 boyutlu uygulamada uzun
> bir süre gezindik ve tekrar kokuyla karşılaşmadık.

> [...]
Yakın bir zamana kadar benim de toplama bir bilgisayarım vardı. İlk aldığım
zamanlarda hiçbir problem çıkarmayan bilgisayar, son zamanlarda Pardus'da
işlemci ile ilgili uyarı veriyordu. Windows'da ise hiçbir uyarı yoktu. Pardus
böyle uyarı vermeye başladığında ben Windows'a geçiyordum, biraz DOS oyunu
falan oynuyordum. Sonra, BIOS ekranından (işletim sistemleri listesi gelmeden
önce F2-Del-F12 gibi tuşlarla ulaşılabilen ekran) işlemcinin ısısını kontrol
etmek aklıma geldi. Pardus böyle uyarı verdikten hemen sonra kontrol ettim,
şu anda hatırlamıyorum; sonra Windows'a geçtim ve o DOS oyununu oynadım bir
saat kadar. Sonra tekrar BIOS'dan işlemci ısısını kontrol ettiğimde 102
gösteriyordu. Yani Pardus'un "İşlemci fazla ısındı, dikkatli ol..." dediği
yerde Windows hiçbir uyarı vermiyordu. Belki kasanın içini temizleseydim ve
güç kaynağını değiştirseydim Pardus'un da uyarı vermesine gerek kalmazdı. Ama
öğrendim ki, beş yaş civarına gelmiş bir toplama bilgisayarda güç kaynağını
değiştirip kasanın içini temizlemekte, mümkünse Windows'a pek geçmemekte
fayda var.