[Pardus-kullanicilari] noapic nedir? kurulum yapamıyorum :(

Ömer F. USTA omerusta at gmail.com
12 Eyl 2007 Çar 10:58:23 EEST

ACPI = Advanced Configuration and Power Interface

APIC = Advanced Programmable Interrupt Controllers

yani apic programlanabilir kesmelerin yönetimidir. İşletim sistemleri
bazı surumlarda çeşitli donanımların özelliklerine erişmek veya onları
kullanmak için
bios üzerindeki kesmeleri kullanırlar. Kesme olayını bir iş olurken
herşeyi bırak bunu
yap gibi düşünebilirsin. Mesela sallıyorum bir mikro denetleyicide
high interrupt
bayrağını çekecek bir olay gerçekleştiğinde mikroişlemci diğer yaptığı
işlemleri yarıda
keserek ilgili kesme kodunu yürütecektir.
Eğer kesmeler oluşmasaydı, her programın bu olayları kontrol etmesi
gerekirdi. Yazılım kendi çalışmasını kesip, giriş aygıtlarındaki
verileri kontrol etmek zorunda kalacaktı. Kontrol edilecek verilerin
ulaşma sıklığı az olmadığı sürece, tüm olayların yakalanma şansı böyle
bir yöntemle oldukça düşük olacaktı. Bu APIC anakart üzerinde bizim
ayarlayabileceğimiz
çeşitli kesmeler oluşturmamıza izin verir diye biliyorum ( yanlıyorsan
hocalarım düzeltir umarım )

Bu APIC'in sistem için önemini göstermektedir bu nedenle eğer apic'in
çalışmamasına
neden olan bios tarafında bir sorun varsa diye bios güncellemesini
tavsiye ettim.

--
Ömer Fadıl USTA
http://www.bilisimlab.com/