[Pardus-kullanicilari] İnternet

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
4 Eyl 2007 Sal 09:41:44 EEST

Nihayet ttelekomda tanıdığım teknisyen arkadaşım Cengiz bey
geldi.Sorunukendisine ilettiğim için beraberinde getirdiği cihaz ile
hat değerlerini
v.s kontrol etti ve Bir haftadır santralda çalışma yapıldığını zaman zaman
düşük ppm değeri gördüğünüzde işletim sisteminizin network ve network
Manager yazılımlarından kaynaklanan bir durum DNS i yakalayıp sıkısıkıya
tutan bir yazılım düşük ppm değerinde hattan kopma olmadıkça küçük de olsa
sana zaman harcadan web sayfası açılışını gerçekleştirir bunu pek 1024 Kbps
de hissetmezsin ancak 256 Kbps de hissedebilirsin.İnternete bağlı DSL
lambası yandığı halde internette sayfa açamayıp düşmesi düşük ppm
değerlerinde DNS i yitirmesi veya periyodik olarak DNS i yakalayıp yitirmesi
olarak kabul edebilirsin.DNS i yakalayıp internette sayfa açtıktan sonra
internetten düşmez fakat her yeni sayfanı gecikmeli açar.Santraldeki ilave
ve iyileştirmeler bitince seninde bu sorunun biter çünkü santralle aranda 6
Km mesafe var ondan fazlaca etkileniyorsun santrala mesafen kısa olsa hiçbir
şikayetin olmaz diye ifade etti.Tabi böylece benim meraklandığım bu konu
yeteri kadar açıklığa kavuştu.İyi günler

04.09.2007 tarihinde Evrim Furuncu <evrimfuruncu at gmail.com> yazmış: