[Pardus-kullanicilari] adsl

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
2 Eyl 2007 Paz 10:17:42 EEST

Sayın Metin Bey
Bilgisayarınızın Sabit diskinin 3 veya 8 parçaya bölünmüş olmasının hiçbir
etkisi olmaz. Xp de girip bağlandığınıza göre modeminiz IP almış, bu konumda
Pardus da çok kısa sürede bağlanmanız için hiçbir neden olmaması
gerek.Pardus->Tasma(Pardus
yapılandırma Merkezi->İnternet yerel ağ->Ağ Yöneticisi tıkladığınızda
karşınıza açılan Ağ yöneticisi tablosunun sol üst köşesinde +yeni bağlantı  yı
tıklayın açılan pencerede Monitör simgesinin önündeki kutucuğu işaretleyin
modem inizin Reuter bağlantı v.s sini gösteren satırı tıklayın altta oluştur
tıklayıp açılan yeni pencerede uygula sekmesini tıklayın size IP almış ve
bağlanmış olmanızı belirten ekranınızın sağ alt tarafında Mönitör işareti
göreceksiniz üzerinde yeşil çek (doğrulama) işareti sizin İnternet
bağlantınız olduğunu gösterir.Bu anlattığım uygulama ADSL bağlantınızın
Ethernet bağlantı şeklidir. Modeminiz wireless ise Yapılandırma Merkezi
İnternet yerel ağ Ağ yöneticisinde wireless bağlantıyı seçerek devam etmeniz
sonunda sizi yine İnternete çıkarır.Daha evvelki maillerinizde yaşınızdan
bahsetmiştiniz Pardus 1.0 ilk yayınlandığında bulunduğum yörede yardım
alacağım kimse olmadığı için bayağı zorlanmıştım ki ekran kartımdan
kaynaklanan ekranı taşan bir tabloda ok işaretlerini v.s yi görmeden
öneriler doğrultusunda ekranın sağına soluna altına üstüne fare nin imleci
ile tıklaya tıklaya kurup acemisi olduğum sistemde Konso ve terminalin ne
olduğunu root nasıl olunur bilmediğim bir konumda bu listede aldığım
önerileri yapamadığımda yaşımdan kaynaklandığını düşünmüştüm.Zaman hepsini
uçurdu ve bu arada Pardus da gelişti masaüstü uygulamalar çoğalarak
etkinlikleri arttı.Şimdi eski günleri düşlediğimde bazen bu kadar kolay
birşeyi neden günlerce beceremedim diye kendi kendime
gülüyorum.Makinemdeiki ayrı sabit disk vardı ve ben ikinci sabit diske
Pardus kurup bu diske
kurduğum Pardus u Birinci sabit diskin  MBR ına 15 gün uğraşarak sonunda
grub oluşturabilmiştim hep bunları 63 yaşında Linux tabanlı işletim
sistemine başlarsan böyle uğraşırsın diye kendi kendime söylendiğim olmuştu.
O günlerde ucuz gördüğüm Usb ADSL modem Loopcomm ile internete çıkmak için
verdiğim mücadele sonunda pes ettirmiş gidip Datron 1320  ADSL2 Ethernet/usb
modem almış internete bağlanmıştım.Bu yaz Datron geç açılma yapınca Loopcomm
usb modemi Forumdaki öneriler doğrultusunda tanıtıp internete çıkmam 5
dakika sürmedi.Pes etmeyi muhakkak işlemleri yaparken oluşan stres ile küçük
bir ayrıntıyı atlıyor olabilirsiniz.Sakin sakin öneriler doğrultusunda
uygulamaları yapın.Kolay gelsin

02.09.2007 tarihinde Metin Kocaoğlu <metinkocaoglu at ttnet.net.tr> yazmış: