[Pardus-kullanicilari] Pardus ve kurumlar.

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
30 Eki 2007 Sal 09:34:27 EET

Yanlış hatırlamıyorsam Pardus kullanan üniversitelerimizin başını Çanakkale
Üniversitesi çekiyor. Diğer Üniversitelerimizde bu yönde çalışma yaparlarsa
çok daha hızlı bir gelişme sağlanır Pardus üzerinde.Her kullanıcı bir diğer
bilgisayar kullanıcısına empoze ettiği işletim sistemi merak
uyandırıyor.Birazda kullanımını görünce cesareti artıyor.Misal Olarak
Dr.Berk beyi verebilirim.15 gün önce tatile geldi,İnternet üzeri işlemlerini
yapması gerektiğinde benim bilgisayarda Pardus üzerinden Firefox ile
internete çıkıp işlemleri yaptıktan sonra konuşmamızda kullandığı sistemin
Tubitak bünyesinde Ulusal Kriptoloji Enstitüsü tarafından geliştirildiğini
söyleyince kendisinin Kullanmakta olduğu programları Pardus üzerinde açtı
(oppen office) pek farklı gelmediğini söyledikten sonra SKYPE denedi ve ses
var görüntü yok akabimde MSN denedi ondada görüntü var ses yok
dedi.Nasılyükleyebileceğini sorduğunda anlatıp
2007.2 iso Cd sini verdim.Sohbetimizde kendisinin video konferans için MSN
ile Amerikaya bağlandığını ve sesli görüntülü iletişim olması onun winxp
kullanmasına gerek bırakmıyacağını dile getirdi ve MSN şart değil skype de
olsa yeter.Hafta sonunda dönüşünü müteakkip İstanbul da bilgisayarındaki
bilgileri harici diske aktarıp winxp yi baştan kurarken sabit diskini bölüp
akabinde Pardus kuracak ve elini alıştırmaya çalışacak.Pardus un
Üniversitelerde daha yaygın kullanımını sağlamak için görev
Üniversitelerimizde okuyanlar ile onlara eğitimlerinde Yardımcı olan
Prof.Doçent ve Asistanlarımıza düşmekte.(Atalarımız "Birşeyi kırk kere
söylersen olur" demişler) Bizlerde bu özdeyişin arkasından gitmemiz gerek
diye düşünüyorum.

29.10.2007 tarihinde Celalettin AKARSU <celaleddinakarsu at gmail.com> yazmış: