[Pardus-kullanicilari] Pardus ve kurumlar.

Umut D. linuxlist at gmail.com
28 Eki 2007 Paz 23:45:08 EET

On 10/28/07, Fatih Nihat <fatihnihat at gmail.com> wrote:

> Acaba TÜBİTAK MEB'in ve tüm diğer bakanlıklarımızın pardus'a geçmesini
> sağlamak için görüşme ve çalışması(ları) varmı.

Size çok kolay geliyor olabilir ama kurum büyüdükçe değişime o kadar kapalı
olur. Eğer mevcut bir sistemi ikame edecek bir sistem öneriyorsanız ne yazık
ki o kadar çok çatlak ses duyarsınız ki siz bile bıkarsınız. İkame edecek
sistemin her yönüyle diğer sistemi dövebilecek olması gerek. Olaya teknik
açıdan bakarsak doğru yönetim şekliyle Pardus'umuz hem sunucu hem de
uçbirimlerde diğer alternatifleri rahat rahat dövebilecek imkanlara sahip
ancak daha olgunlaşmış bir "ActiveDirectory" benzeri sisteme bile sahip
değil (Sahi, hani nerede kaldı, bekliyoruz hala..) Yani yüzeysel bir
karşılaştırmada bilgisiz insanlara gösterecek, anlatacak şeyler yetersiz
henüz.

Üstelik her kademedeki teknisyen personelinizi ve yapmış olduğunuz bakım vs
anlaşmalarını hiçe saymanız, bir kenara atıp dımdızlak ortada kalmanız da
gerekiyor böyle bir değişime karar veren bir kurumsanız.

MEB'in veya X bakanlığın komple tek işletim sistemine geçmesi güzel geliyor
kulağa ama isteneni veremezse bir daha hiçkimse yıllarca ismini bile
telaffuz edemez başarısız olmuş bir projenin (Bknz: Devrim Otomobili) İyisi
mi hem son kullanıcı bazında Pardus yaymaya devam edelim hem de RTÜK, ASAL
gibi devlet dairelerinin münferiden yaptıkları sessiz ama başarılı
dönüşümlerin yaygınlaşarak çığ etkisi yaratmasını bekleyelim.

Belki buralarda fazla telaffuz edilmiyor ama pek çok kamu kurumunda karar
verici noktada bulunan insanların kulağına öyle veya böyle Pardus ya da açık
kaynak projeleri çalınıyor ve onlar da referans olarak dönüşümünü tamamlamış
projeleri takip ediyorlar. (ASAL gibi)

Baskıyla gelen baskıyla gider. Eğer gerçekten açık kaynak dönüşümü
istiyorsanız hedef kitlenin buna hazır ve istekli olduğundan da emin
olmalısınız.

Benim şahsi fikrimi sorarsanız Windows-Pardus benzeri bir dönüşümden önce MS
Office - OpenOffice benzeri bir dönüşümün daha faydalı olacağını
düşünüyorum. Böylece insanlar sonraki adıma biraz daha yaklaşacaklar.

Açık kaynak ülke ekonomisine önemli bir avantaj sağlayacaktır ama öncelikle
özel sektörün bu konuda herkesten bir adım önde olması gerekir. MEB'e baskı
yapmak için ihalelere girebilecek çapta kuvvetli alternatif olduğunuzu
göstermeniz gerek. Bu da bu konuda sağlam referansları olan büyük bir şirket
olmanız, ihale dosyasını satın alabilecek ve bankaya teminat yatırabilecek
sermayeye sahip olmanız ve biraz da güçlü bağlantılara sahip olmanızla
sağlanabilir. Benim gördüğüm kadarıyla ne Tübitak/UEKAE ihale ihale gezecek
bir misyona sahip ne de piyasada bu işi gönüllü yapacak alternatif firmalar
mevcut.

Sahi, bilmediğimden soruyorum, Pardus temelli proje yürüterek para kazanan
firma var mı piyasada? (Mutlaka vardır ama bir kere daha duysak isimlerini)

Saygılar.

Not: Tübitak ne yapıyor, neden MEB'i MS'e emanet ediyor gibi e-postaları
arada sırada buralarda görmek mümkün. Google ile MEB ve pardus kelimeleri
ile yapılacak bir arama bu tartışmaların geçmişini gösterir. Tekrar tekrar
buralarda sormaya gerek kalmaz.