[Pardus-kullanicilari] sistem klonlama

Ahmet BAGATIR permeaz at ttnet.net.tr
28 Eki 2007 Paz 22:14:37 EET

Selamlar,
/dev/hda2 altında bulunan Pardus / dosyalarımı, kullanıcı hakları vb. hiç bir
şey değiştirmeden /dev/hda3 altına kopyalamak-yedeklemek istiyorum.
Amaç sadece / sistemi klonlamak (ve başarılı olunca sistemi klondan açmak)

Bilgi:
/dev/hda2 :ext3,6GB kapasite,kullanılabilir 1GB
/dev/hda3 :reiserfs,11GB kapasite,kullanılabilir 11GB

Başta /dev/hda3 ext3 formatındaydı.İşlemi dd if=/dev/hda2 of=/dev/hda3
şeklinde yaptım.Fakat işlemden sonra /dev/hda3 kapasitesini 6GB olarak
gösterdi(11GB olmasına rağmen)
Sonra umount edip fsck çalıştırdım fakat kapasite değişmedi.
Ben de /dev/hda3 silip,yeniden reiserfs olarak formatladım.

Hangi komutu ve hangi parametreleri kullanmamı önerirsiniz?
Teşekkürler.