[Pardus-kullanicilari] Xen - invalid kernel - no loader found

Alper OGUZ Alper.OGUZ at bimar.com.tr
27 Eki 2007 Cmt 13:10:27 EEST

Merhaba,

2007.2'de pardus wiki'sindeki dökümandaki gibi Xen ayarlari yaptim. Xen yamali cekirdek ile makinem sorunsuz aciliyor. xen-tools daemon'u da sorunsuz aciliyor görünüyor. Dökümandaki gibi DomU olarak ikinci bir Pardus'tan önce deneme amaciyla ttylinux ile sanal makine acmak istedigimde asagidaki hatayi veriyor:

# xm create /etc/xen/ttylinux -c
Using config file "/etc/xen/ttylinux".
Error: (2, 'Invalid kernel', 'xc_dom_find_loader: no loader found\n')

ttylinux icerigi:
# cat /etc/xen/ttylinux
kernel = "/boot/initramfs-2.6.18.8-16-domU"
memory = 64
name = "ttylinux"
disk = ["file:/root/ttylinux,sda1,w"]
root = "/dev/sda1 ro"

Buradaki disk ve root degiskenlerinin bir önemi olmuyor, cünkü daha en basta kernel icin hata veriyor. O yüzden liste arsivlerinde disk veya root degiskenlerinde hata yapanlarda DomU acilmis ama kernel panic vermis. Ben henüz o asamaya gelemedim yani..

Cekirdegim:
# uname -a
Linux pardus 2.6.18.8-16-dom0 #1 SMP Tue Sep 18 01:04:34 EEST 2007 i686 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.26GHz GNU/Linux

Xen sürümüm:
# pisi li -l|grep xen
Bileşen: kernel-xen.dom0.drivers
Bileşen: kernel-xen.dom0
Bileşen: kernel-xen.domU
Bileşen: kernel-xen.domU
Ad: xen, versiyon 3.1.0, sürüm 11, inşa 13
Ad: xen-tools, versiyon 3.1.0, sürüm 11, inşa 22
Bağımlılıklar:bridge-utils screen logrotate iproute2 libvncserver dhcp tightvnc dev86 xen comar-api
Ad: xenman, versiyon 0.6, sürüm 3, inşa 3
Bağımlılıklar:vte paramiko pycrypto xen-tools

Özellikle xen-users liste arsivinde yaptigim aramalarda bu hatada cekirdek sürümünden süphelenildigini gördüm. Ancak diyaloglarda gecen sorunlar daha cok 2.6.23 üzerineydi.

Gerekirse daha eski bir cekirdege gecmeye ragziyim. :)

xen.log'daki acilis ve DomU'yu baslatma sirasindaki mesajlari cok kalabalik yapabilecegi icin eklemedim. Ama yardimci olacaksa gonderebilirim.

Bilgisi olanlar yardimci olabilirse cok bahtiyar olacagim. :)

sevgiler

Alper Oguz