[Pardus-kullanicilari] pardusle ilgili bir kaç sorunum var

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
26 Eki 2007 Cum 23:38:36 EEST

On Fri, 26 Oct 2007 18:20:22 +0300
"Asir Demirel Gmail" <asir.demirel at gmail.com> wrote:

> ethernet kartım sis900 driveri var kendinden ama bilgisayarı sıfırdan
> kurduğumda ip normal olarak 10.1.... lı bir ip alıyor burası normal
> ama update yap dediğimden sonra bilgisayarı kapatıp açtığımda ise
> hemen 192..... lı bir ip alıyor ondan sonra ağ yöneticisinden ip yi
> burak al diyorum olmadı özelliklerine girip ön tanımlı değilde
> otomatik diyorum o zaman alıyor ondan sonra ise bilgisayarı kapatıp
> açtıktan sonra bu seferde tersini yapıyorum bende bir kurumda teknik
> serviste çalıştığım için her sabah o bilgisayara gidip onları tek tek
> [...]

 Bahsettiğiniz durum pek başımıza gelmiyor, sis900 ün sürücüleri de çok
uzun süredir açıkkodlu halde kernel içerisinde geliyor.

 Bazı anakartlarda ethernet MAC adresi BIOS dan ayarlanabiliyor. Sizin
sisteminizde de böyle bir ayar olabilir mi ? Her açılışta MAC adresi
değişmesi ile bu bahsettiğiniz sorun oluşabilir gibi geliyor bana, ama
durum böyleyse sorunun çözümünü önce donanım tarafında aramamız
gerekiyor.

  Kartınızın MAC adresini öğrenmek için /sbin/ifconfig komutunu
verdiğinide ethX (X  bir sayı) başlığı altında HWaddr kısmına
bakabilirsiniz. Bir kaç deneme yapmakta fayda var. MAC değişmiyorsa
dmesg komutunun çıktısına bakmakta fayda var.