[Pardus-kullanicilari] güncelleme yaptıkça Pardus kitleniyor

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
22 Eki 2007 Pzt 00:37:13 EEST

On Sunday 21 October 2007 23:50:16 Mustafa Sarı wrote:
> Merhaba,
>
> 30 Gb root, 5 Gb home ve 2 gb swap bölümlerinde Pardus kurulu. Yüklediğim
> günden beri (oyunlar ve ekran kartım desteklemediği için compiz fusion
> hariç) PİSİ üzerindeki tüm bölümlerden yükleme ve çıkan güncellemeleri
> yüklüyorum.
>
> Bilgisayarımdaki sorunlar şöyle;
> Öncelikle bilgisayarımda yüklediğimden fazla yer (herhalde Windows temp
> gibi bir dosya var) kapladı. Bunları yedekleyip, sonradan kurma imkanımız
> varsa nasıl yaparım, yoksa nasıl silerim?

Bölümlerin ne kadar dolu olduklarını konsolda df -h komutuyla görebilirsiniz.
Eğer paket yöneticisi için disk tamponu açıksa, yaptığınız her
güncellemede /var/cache/pisi/packages dizini biraz dolduğu için, o dizinin
içini boşaltabilirsiniz, ancak kurulum sırasında büyük bir hata yapmışsınız
(bence): 30gb root ve 5gb home tam tersi olmalıydı (5gb root, 30gb home).
Home sizin kişisel dosyalarınızı tutan yer olduğu için, dolması root alanına
göre çok daha olası.

> Çöp kutusu simgesi "/home/talganli/.local/share/Trash/files/Özel
> Mesajlar-talganlicakrakbusgut-10-19-2007.txt.trashinfo.trashinfo dosya veya
> dizini mevcut değil." hatası veriyor. Buraya dizin ekledim ancak yine
> düzelmedi. Çöp kutusu vazifesini yapıyor, ancak sürekli dolu gösteriyor.

Konsol açın, cd ~/.local/share/Trash ile çöp kutusuna girin. rm -rf * ile
files ve info dizinlerini silin. sonra mkdir files info komutuyla bu iki
dizini yeniden oluşturun (uyarı: bu işlemden sonra çöp kutusu boşalır).

> "GKrellM" isimli programa göre:
> cpu 0: %2-3
> cpu1: %2-3
> proc: 182 (2 users)
>
> Sistemim: P4 3.06,  512 MB (533 MHz) Ram Via çipsetli onboard (3B
> desteklemeyen ve vesa driverla çalışan) iğrenç bir ekran kartım var.
>
> Open Office açınca (genellikle doc uzantılı dosyalarda) Windows'ta kurulu
> bir programın exe dosyasını Wine ile açıp, (Kül Tegin Göktürkçe yazma
> programı) çalıştırdığımda (hele ki aMSN açıksa) bu rakamlar ülke borsası
> gibi tavan yapıyor, bilgisayar kilitleniyor ve yeniden başlatmak zorunda
> [...]

Konsol açın. top komutunu verin. Konsol penceresinin başlık çubuğuna sağ
tıklayın, "gelişmiş>diğerlerinin üzerinde tut" seçin. Sonra bilgisayarın
kilitlenmesine neden olan yazılımı görmek için (benim tahminim Kül Tegin
yazılımı) sırasıyla OOo, aMSN ve Kül Tegin'i çalıştırın. Bilgisayarınız
kilitlendiğinde o konsolda üstten sekizinci satırda bilgisayarınızda o anda
en çok işlemci tüketen yazılımı göreceksiniz.