[Pardus-kullanicilari] Grup kurtarmak ve Hp lazer 3390 sorunu

selim selim.demircan at gmail.com
19 Eki 2007 Cum 15:54:58 EEST

Arkadaşlar merhaba;
Daha önceden pardus kurulu iken diğer bölümüne hardiskin xp profesyonel
kurduktan sonra gurup gelmemeye başladıgını ve sorunuma nasıl bir çözüm
getirileceği hakkında yardım istemiştim. Dün Uğur Çetin beyin
tr.pardus-wikibölümünde bulcagımı söyledi araştırmam neticesinde ise
ordan aldıgım notlar
aynen aşağıda oldugu gibi denedim lakin olumlu bir netice alamadım. Ayrıca
Başka bir bilgisayarımda ise tamamen pardus yüklü ve Hp laser jet 3390
printer  tanımlı. lakin dosya yazdırımlarında yazdır dediğimde en az 4-5 dk
bekledikten sonra yazıyor. Nedeninide çözemedim. İş yeri oldugu için sıkıntı
yaşamaktayım. Tekrar önerileriniz için teşekkürler.

   - Pardus CD'sini takın ve CD takılıyken bilgisayarı baştan başlatın
   - İlk gelen seçim ekranındayken 20 saniye dolmadan klavyedeki c
   harfine basın *grub>* yazan bir yer gelecek.
   - *root (* yazıp klavyedeki *Tab* tuşuna basın. (*root* ve *(*arasında
   *bir adet boşluk karakteri* var buna dikkat edin) Bunu yapınca diskler
   listelenecek.
   - Listelenen disklerden hangisinde *Pardus sistem bölümü* bulunuyorsa
   bunun ismini sonraki adımda kullanın. (sonraki adımda bunun *hd0
   olduğunu varsayarak* devam ediyorum)
   - *root (hd0,* yazıp klavyenizdeki *tab* tuşuna basın. Bunu yapınca
   diskin bölümleri listelenecektir. Bu bölümlerden hangisinde *Pardus
   sistem bölümü* bulunuyorsa bunun numarasını sonraki adımda kullanın.
   Hangisinde kurulu olduğunu bölümün boyutuna ve dosya sisteminin türüne(ext3)
   bakarak anlayabilirsiniz. (sonraki adımda bunun *4 olduğunu varsayarak
   * devam ediyorum)
   - *root (hd0,4)* yazıp enter'a basın. (4 yerine önceki adımda
   öğrendiğiniz Pardus bölümünüzü yazın tabii ki...)
   - *setup (hd0)* yazıp enter'a bastığınızda Grub kurulumu
   tamamlanacaktır.
   - ctrl+alt+del tuşlarına birlikte basarak bilgisayarı baştan başlatın
   ve Pardus CD'sini çıkartın.
   - Geçmiş olsun...
   - *NOT: ARKADAŞLAR ROOT OLARAK TAB TUŞUNA BASTIGIMDA HD LER
   SIRALANMIYOR*