[Pardus-kullanicilari] via çipsetli ekran kartım

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Eki 2007 Çar 23:24:46 EEST

> Deneyeyim, ancak açılmaması halinde formatlamadan geri dönmek için
> yapmam gerekenleri yazarsanız sevinirim, çünkü resmi ve contrib
> depodan oyunlar hariç 800 mb kaldı. Bu kadar yükleme ve güncellemeye
> harcadığım zaman ve limitler boşa gitmesin...

 Komut satırından dosyayı düzenlemek için mcedit komutunu
kullanabilirsiniz. Ayrıca kopyalama vs. işlemleri için mc komutu ile
gelen aracı kullanabilirsiniz.

 mcedit /etc/X11/xorg.conf

 Dosyanın şu anki halini yedekleyip sorun çıkarsa tekrar eski yerine
kopyalamanız halinde sistem tekrar başlatıldığında şu anki ayarlarla
çalışacak.

 Komut satırından  görüntü alamıyorsanız (açılış sırasında sadece PARDUS
2007 yazan görüntüyü görmüyorsanız)  kernel komut satırında

 video=vesafb..... splash=.... ve console=tty2 kısımlarını kaldırmanız
yeterli. Bunun için de /boot/grub/grub.conf dosyasında kernel satırını
değiştirmeniz gerekiyor.

 Grafik ekran açılmazsa direkt komut satırına düşmeniz gerek. Sürücüden
kaynaklı br kilitlenme olursa diye bilgisayarınızı baştan başlatmadan
önce kdebase servisini off konumuna (açılışta otomatik başlatmama)
ayarlamanız yeterli. Daha sonra sistem açılınca

 service kdebase start

 ile grafik ortamı çalıştırabilirsiniz.

 Bu bilgiler yeterli olmalı. Sistemi baştan kurmanıza hiç gerek yok,
yine sorun yaşarsanız buradan yardımcı olabiliriz.