[Pardus-kullanicilari] Yeni Linux Kullanıcısı

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
15 Eki 2007 Pzt 13:01:37 EEST

Emre arkadaşım
İstedikten vede merak edip biraz uğraştıktan sonra Pardus da her programı
kurabilirsin.Bunlardan deb ve rpm dostalarını ilk aşamada targz (kod
dosyalarına) dönüştürmen daha sonra read me ve instal dosyalarını okuduktan
sonra bağımlılıklarınıda kontrol edip yükleyebilirsin fakat hem sistemine
zarar vermemek hemde risk almamak açısından pisi pk.lerini kurman her zaman
faydalıdır.Normal güncel depoda bulamadığın paketleri tasma ya yeni depo
ekleyerek contrib depodan da faydalanabilirsin.Üç boyutlu ekran uygulaması
her linux tabanlı sistemde olduğu gibi Pardus da da mevcut.Ekran kartın 3D
desteği açıksa kurmanız hazır pisi paketleri oluşturulmuş compiz i
contrib depodan
kurabilirsin.Depo eklemek için izliyeceğiniz yol ise Tasma->sistem
seçenekleri->program ekle kaldır-> açılan pencerede Ayarlar->
Pk.Yönet.Prog.Yapılandır ı tıkladıktan sonra açılan depo adres
penceresinde Yeni
depo ekle seçeneği sonrası açılan tablonun üst bölümüne contrib-2007 alttahi
bölümüne de depo adresi olarakhttğ://paketler.pardus.org.tr/compiz-200/pisi-
index.xml.bz2 olarak ekle ce depolar kendini güncelledikten sonra
prog.yüklemesi  tablondaki küçük pencerenin içine compiz yazıp biraz
beklediğinde kurman gerekli pk.ler karşında işaretleyip kur dediğinde
bağımlılıkları ile birlikte kurulur.Bundan sonra iş bu eğlenceli masaüstü
ile sana kalmış olur.Kolay gelsin

15.10.2007 tarihinde Emre PINARBAŞI <pardusemre at gmail.com> yazmış: