[Pardus-kullanicilari] ekran çözünürlüğü problemi

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
14 Eki 2007 Paz 15:13:14 EEST

Arkadaşım
Konsol (Terminal) den kdesu kwrite /etc/X11/xorg.conf komutunu gir ( kwrite
den sonra bir boşluk var buna dikkat et) sizden root parolanızı soran
pencere açılacak buraya yönetici (root) parolanızı girin karşınıza
xorg.confdosyası açılacak  burada çözünürlüğünü istediğibiz ve var
olamayan
çözünürlüğü "1024x768" ilave edip kaydet seçeneğini tıkladıktan sonra çıkın
akabinde Ctrl+Alt+Backspace ile yeniden başlatın.Ekranh kartınız
destekliyorsa bu çözünürlüğü seçip kullanabilirsiniz.Eğer desteklemiyor veya
taramada bir sorun farkederseniz Alt+F2 ile konsola düşüp yukarudaki komutu
tekrar girip açılan xorg.conf dosyasında Monitörünüzün desteklediği
Horizantal ve Vertikal frekans aralıklarını kontrol ettikten sonra renk
derinliği ayarları ile istediğiniz neticeye ulaşacaksınız
düşüncesindeyim.Kolay gelsin hayırlı bayramlar

14.10.2007 tarihinde firehawk <ahmet1985 at gmail.com> yazmış: