[Pardus-kullanicilari] iproute Nedir?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
11 Eki 2007 Per 00:25:59 EEST

On Thu, 11 Oct 2007 00:18:27 +0300
armut <armuting at gmail.com> wrote:

> Teşekkürler, aslında LARC Howto'ya ulaştım (genelde tavsiye edilmiş
> zaten baktığım her yerde) ancak ne olduğunu kestirememiştim, 150
> sayfalık dökümanı kötü İngilizcemle boş yere okumuş olmak
> istemediğimden bir sorayım dedim.
>
> Bu açıdan routing, traffic control, bandwidth control, firewall gibi
> konular için başka hangi dökümanları önerirsiniz. Bende bir de
> Designing and Implementing Linux Firewall kitabı var.

 Yine de LARC dökümanlarını öneririm. Ben oradan öğrenmiştim. Başka
belgeler de olabilir, başka bir adreste çevirisi olabilir ama adres
bilmiyorum. Google kullanın :)

> Bir de http://l7-filter.sourceforge.net/ adresindeki l7 projesi var,
> bu da sanırım diğerleri gibi netfilter için bir yönetim/soyutlama
> katmanı. Sizce bu konuda hangi yazılımlar daha başarılı.

 L7 biraz daha farklı. Adı üstünde layer 7 de çalışıyor. Netfilter ile
vereceğiniz tanımlar "ağ paketlerinin bağlantıları ile ilgili"
olabilir, port ip vb. kıstaslar kullanabilirsiniz. L7 de ağ pakedinin
içeriğine göre kural tanımlanıyor.