[Pardus-kullanicilari] iproute Nedir?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
10 Eki 2007 Çar 22:09:05 EEST

On Wed, 10 Oct 2007 17:32:42 +0300
armut <armuting at gmail.com> wrote:

> Internette linux+network ile ilgili belge araştırırken iproute
> hakkında sayfalara rastladım. Yanlız belgelerin tarihi biraz eski,
> acaba bu araç artık kullanılmıyor mu? Iptables ile nasıl bir ilişkisi
> var?

 Linux Advanced Routing (LARC) belgesini okursanız detaylı bir şekilde
konu anlatılıyor.

 Basitce, linux da ağ paketlerinin yorumlanması, yönlendirilmesi,
yönetilmesi gibi işlemler için netfilter isimli bir altsistem
kullanılıyor. Bu sistemi ayarlamak ve yönetmek için de iptables komutu
ile basit filtreler ve yönlendirmeler yapılabilir. Çok detaylı ayar
yapmak isterseniz de (qdisc ler oluşturup paket kuyukları oluşturma,
bunlar için duruma göre karar veren (stateful) tanımlar hazırlama vs.
için) iproute araçlarını (tc, ip vs.) kullanabilirsiniz.

 Iptables da iproute araçları da aslında netfilter için bir arayüz,
iproute biraz daha detaylı ayar yapabiliyor.