[Pardus-kullanicilari] Bu mu PARDUS'un arkasindaki destek?

Taki Cakiroglu takicakb at gmail.com
3 Eki 2007 Çar 16:01:01 EEST

Benzer problemi ben de yaşıyorum Canon MP370 yazıcım var. Fakat çok fazla uğraşmaya zamanım olmadı.

Zamanında network kartımla da epey bir uğraşmıştım, network kartı, internet için vazgeçilmez olduğu için

bir hayli zaman ayırdıktan sonra çözüme ulaşmıştım. Daha sonraki Pardus sürümlerinde de problem yaşamadım.

Yani bu tarz problemleri bir defa çözebilmek bizim için yeterli getiriyi, gelişimi sağlamakta.

Bu noktada size yardımcı olabilecek aşağıdaki metni ve linki önerebilirim. Onun dışında Canon yazıcı için kimin ile

irtibata geçtiğinizi belirtirseniz, sırf baskı yaratmak uğruna ben de linux driverlarını sorup, soruşturabilirim.

Pardusun daha iyi bir yerlere gelmesini istiyorsak, gereken mücadeleyi sadece birilerinin vermesini bekleyemeyiz.

Kendimiz de mücadele etmek zorundayız. Sizin mücadelenizi ve düşüncelerinizi takdir ediyorum.

Gerekirse dediğim gibi üreticilere baskı yaratmak için toplu eylem bile düzenleyebiliriz. J

Bu konuda LKD yada Pardus projesinden birilerinin ışık yakması yeterli olacaktır sanırım.

Saygılar

The Linux Driver Project, Linux için sürücüler yazan bir proje. İnteraktif olarak kullanıcılarla haberleşen, onların katılımını sağlayan, donanımınızın marka, model ve özelliklerini e-posta ile gönderip sürücüsünü geri aldığınız bi proje. Sürücü sorunu çektiğiniz bir donanımınız hakkında gerekli bilgileri e-posta yoluyla gönderiyorsunuz ve sürücü yazıldıktan sonra size geri postalanıyor. Bu kadar basit. İsterseniz projeye katılıp başkalarının donanım sürücülerini de yazabiliyorsunuz. Yardımlaşmanın, gelişmenin ve ilerlemenin en güzel örneği…Özgür yazılım işte!

Proje Anasayfası: http://www.linuxdriverproject.org/twiki/bin/view

Kaynak: http://blog.selcuuk.com/?p=48

Öncelikle amacım tartışma yaratmak değil. Türkiye'de uzun bir süredir satılan (ki hala Canon Türkiye sitesinde mevcut) bir yazıcının Pardus işletim sisteminde çalışmaması sorununu çözebilmektir. Bu e-maili pardus-kullanıcılarına hiç uğraşmadan hemen attığını ima eden arkadaşlar yanılıyorlar. Yaklaşık 6 aydır bu konuyu araştırıyorum ve müracaat etmediğim pek bir yer kalmadı gibi. Ama yine de benim gözümden kaçan bir husus olabilir diye son olarak bu foruma gönderdim.

-Aynı konuyu burda yaklaşık 4-5 ay öncede açmıştım ama sonuç alamadım.

-Yine bu konu http://forum.pardus-linux.org/ adresinde "donanımlar" adı altında açıldı. Arkadaşlar katkıda bulundu ama sorunu çözemedik.

-Daha sonra Hata Takip sistemine durumu bildirdik, sonucu sizinle paylaştım.

-Yine Canon Türkiye'ye durumu bildirdim, onlar durumu araştırıp bana döneceklerine dair bir mail attılar ama yaklaşık 4 ay oldu herhangi bir cevap gelmedi.

Bu uğraşların yanında boş kaldığım hemen her an bu konuyu internetten araştırıyorum. Bir arkadaşın tahmin ettiği gibi Ä°ngilizcem var. Derlediğim bilgileri bir klasörde topladım ve böylece hiç birşey bilmediğim bir konuda (linux) oldukça faydalı bilgiler edindim.  Tabiki bana önerilen linki araştırdım ve orada yazanları uygulamaya çalıştım. Hatta bu linkten ben zaten uzun zaman önce haberim vardı ama derdime yine derman olmadı.

Benim Pardus sevgim, en az bu sistem üzerinde devamlı çalışan Pardus elemanları kadar vardır ve bu projenin başarıya ulaşmasını herkesten daha çok ben isterim. Hiç Windows'a ihtiyacım olmadan, tamamen açık kaynak kodlu programları kullanarak ihtiyaçları giderip Windows'u bilgisayarımdan silip, mesai arkadaşlarıma da bunu tavsiye etmek istiyorum. Bunu öncelikle benim başarmam lazim. Yazıcımı çalıştırabilirsen bu amacıma ulaşmış olacağım. Diğer konularda Pardus'la ilgili herhangi bir problemim yok.

Tekrar belirtmek istiyorum amacım tartışma yaratmak değil, eğer varsa bir çözüm bulmaktır. Tüm kafa yoran arkadaşlara teşekkür ederim.

  _____

Be a better Heartthrob. Get <http://us.rd.yahoo.com/evt=48255/*http:/answers.yahoo.com/dir/_ylc=X3oDMTI5MGx2aThyBF9TAzIxMTU1MDAzNTIEX3MDMzk2NTQ1MTAzBHNlYwNCQUJwaWxsYXJfTklfMzYwBHNsawNQcm9kdWN0X3F1ZXN0aW9uX3BhZ2U-?link=list&sid=396545433>  better relationship answers from someone who knows.
Yahoo! Answers - Check it out.