[Pardus-kullanicilari] xerox phaser 3120

selim selim.demircan at gmail.com
3 Eki 2007 Çar 13:56:03 EEST

xerox printeri iş yerine kuramadıgımı yazmıştım. Paylaşımdan şöyle bir
yardımı okudum uyguladım ama başarlı olamadım.
*İlk önce Yazıcı açıkken bilgisayarı yeniden başlatın.
Sonra tanıttığınız tüm yazıcıları kaldırın.
Sonra CD yi takın. Pardus'ta CD yi /media/hdc olarak bağlıyor. Yani
/mnt/cdrom değil.
ALT + F2'ye basın, "konsole" yazıp Tamam'a basın.
sudo sh /opt/OpenOffice.org/lib/ooo-2.0/program/spadmin komutunu verin.
Aşağıda yeni yazıcı diyor. Oraya gelin. Yeni yazıcı ekle ye gelin. Sonra
size bir liste çıkaracak ama o listeyi boşverin. Sol tarafta Aktar'a gelin.
ppd dosyasının konumunu gösterin oraya. /media/hdc/ppd/C içerisinde printer
modelinizi gösterin. İleri deyin. Bir yerde yazıcı adı gireceksiniz. Sonra
bir yerde komut satırı soracak. Boş bırakablirsiniz. Tamamdır. Openoffice
işi halloldu.
Şimdi konsolda cd /media/hdc komutunu verin.
Sonra sudo sh setup.sh deyin. Parola soracak. Kullanıcı parolasını girin.
Sonra grafik arayüz çıkacak. Sonra o sizi yönlendirecek. Sonra Linux
Printers'ın üzerine gelerek "Add printer" ı seçin. Root şifresi soracak.
Root şifresi girip Enter'a basın (Sol taraftaki enter'a, numara
bölümündekini kabul etmiyor). Sonra çıkan ekrandan printerınızı seçin. Hemen
"Ok" a BASMAYIN. Yukarıda Queue'ye gelin. Orada yazıcıya bir isim verin.
(OpenOffice de verdiğiniz isimle aynı olacak) Sonra yukarıda Settings'e
gelip istediğiniz ayarları (toner kullanımı gibi) ypın. Sonra Ok'a basın.
tamamdır bu pencereyle işiniz bitti.
Pencereyi kapatın.
Sonra sudo chmod 777 /var/tmp deyin. Şifre sorarsa kullanıcı şifrenizi
girin.
*