[Pardus-kullanicilari] Bu mu PARDUS'un =?utf-8?q?arkas=FDndaki?= destek?

Mustafa Günay mustafagunay at gmail.com
2 Eki 2007 Sal 18:47:56 EEST

On Tuesday 02 October 2007 12:12:11 Fehmi YAZICI wrote:
> [...]
> http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-LBP-2900"
> Bu yazýcý Debian, ubuntu, kubuntu gibi linux daðýtýmlarýnda
> kullanýlabiliyor.Amacým bu sistemlerde kullanýlabilen bu yazýcýnýn
> kurulum esnasýnda olabilecek komut farklýlýklarýný Pardus ekibinden
> birilerinin tarif etmesi sonucunda kaynak koddan kurmaktý.
> Ancak cevap olarak Canon kapalý kod sürücüler yazdýðýndan pardus
> ekibinin birþey yapamadýðý ve konunun kapatýlmasý...
> Canon bu yazýcýnýn Linux sürücüsünü yazmýþ ve nasýl kurulmasý
> gerektiðini Debian gibi bazý güncel Linux sistemleri için açýklamýþ.

Bu Pardus için bir (-) olsada ne yazık ki birçok donanım firması şuanda
kullanıcı sayısı fazla ve yaygın olan sistemler için pakteler yapıp
dağıtıyorlar. Açıkçası Canon u arayıp sorsanız Pardus adını muhtemelen
duymamıştır bile! Peki ben size soruyorum siz üreticiden daha iyi hizmet
almak için birşey yaptınızmı? Canon u bu konuda bilgilendirdinizmi?

Debian, Ubuntu, Pardus gibi bir karşılaştırma yapmak bana göre yerinde bir
hareket değil ki kurmuş olduğunuz paket redhat paket (rpm). rpm paketinin
içinde çıkan dosyaları dizinlere atmanızdan başka bir yolu yoktur rpm
paketinin kurulumu için. Ama size bir adres verilmiş  (
http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-LBP-2900 ) bu adresi
hiç inceledinizmi? ( ingilizce bilginiz olduğuna şüphem yok ki bir öğretim
üyesi ingilizce bilmiyorum diyemez! )

> Pardus ekibinden çözüm adýna çok daha bilgilendirici cevap beklerdim.
> En azýndan konu üzerinde çalýþtýklarýný, sürücünün PISI paketinin
> oluþturulmaya çalýþýldýðýný veya Canon ile irtibata geçerek konuyu
> çözmeye çalýþacaklarýný gibi...

Kusura bakmayın bu bilgilendirmekdeğil düpedüz kandırmak, Birçok kişinin
bildiği gibi o sürücünün açık kaynaklı hali olmadan yada üretici firma
(burada Canon) kaynak kodlarını açmadan bunun PISI paketi yapılabilmesi düşük
bir ihtimaldir.

> Bu konuda fikirlerinize ve çözüm önerilerizi bekliyorum.
> Fehmi YAZICI
> 19 Mayýs Üniversitesi
> Öðretim Üyesi

Lütfen UTF-8 dil kodlaması kullanın bundan sonra ki bizde anlamak için 2. defa
okumak zorunda kalmayalım. İyi çalışmalar.

- --
Mustafa GÜNAY

asato ma sad gamaya (From delusion lead me to truth)
tamaso ma jyotir gamaya (From darkness lead me to light)
mrutyor ma amrtam gamaya (From death lead me to immortality)