[Pardus-kullanicilari] Bilsa Okul Programı?

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
2 Eki 2007 Sal 02:33:29 EEST

02.10.2007 tarihinde Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga at gmail.com> yazmış:

>  Selamlar,
>  Aynı fikirdeyim. Tartışma şu an bu listede kalabilir.
>
>  Ancak anlamadığım, merkezi bir sisteme geçmek o kadar kolay değil sanırım!
> Düşünsenize o kadar yoksul köyler var ki her okulda ADSL bulabilecekler mi??
>  --
> Saygılarımla,
> Mucip:)

Zaten devamlı internete bağlı olmaları gerekmemeli. Bunu bir örnekle
açıklayayım. Google Reader (RSS beslemelerini okumak için kullanılan
Google servisi), doğası gereği internete bağlı (online) iken
kullanılan bir servis, ancak ilgili bir araç çubuğunu indirdiğinizde,
siz internete bağlandığınızda siteden beslemeleri indiriyor, böylece
internete bağlı değilken de besleme okuyabiliyorsunuz. Bunu bir de
tersten düşünün. İnternete bağlı değilken, sadece yerel ağda
kullanılabilen bir yazılım; internete bağlıyken çalıştırıldığında ise
yazılım veya veri güncellemesi ve diğer bilimum internet gerektiren
işlem program tarafından arkaplânda yapılır. İçimden bir his Millî
Eğitim Bakanlığı'nda bu iş için çalışan ekibin bunu yapmayacağını/
yapamayacağını söylüyor, ancak eğer biz böyle bir projeye girersek
programımız bunu da yapabilmeli (ki aslında gerçekten hiç de zor değil
-tek ihtiyacınız, yerel bilgisayarda çalışmak için tasarlanan/
tasarlanacak programın bir internet sayfasına ve/veya SQL sunucusuna
bağlanmasını ve ilgili işlemleri yapmasını sağlamak).