[Pardus-kullanicilari] Bilsa Okul Programı?

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
1 Eki 2007 Pzt 17:06:30 EEST

01.10.2007 tarihinde Levent güzel <leguzel at gmail.com> yazmış:
> Şüphesiz özgür ve açık kaynaklı bir yazılım herkes için en iyisidir. Ancak
> ileride meb okulların bütün işlerini e-okul üzerinden yapmalarını isterse
> bizim program direk ölü doğmuş olur. Birde kullanıcıların alışkanlıkları ve
> tutumları konusunda size katılıyorum. Ama unutmayınki elle tutulur, aynı işi
> daha iyi yapan ve bedava (bu önemli) olan bir program mutlaka ilgi
> görecektir. Çünkü pekçok okul için ödenekler komik rakamlar. Okul
> yöneticileri okul aile birliğine bağış toplamak için 40 takla atıyor. Yani
> ekonomik koşullar bizim için büyük bir avantaj teşkil edecektir.

> [...]

Yönetmelikte yapılan bir değişikliğin bir programa uygulanmasının o
kadar zor olduğunu düşünmüyorum. Eğer program ilk adımından itibaren
belgelendirmesi (algoritmalar ve diğer her türlü iç belgelendirme de
buna dahil) düzgün yapılırsa güncelleme kesinlikle zor olmayacaktır.

E-okul projesi konusunda ise size kesinlikle katılıyorum. Milli Eğitim
Bakanlığı'nın sunucu olarak tasarlanmamış donanım üzerine Windows
sunucular kurarak okulları ASP ve MSSQL kullanan sunuculara mahkum
edip insanları kayıt girme konusunda çileden çıkarabilmek gibi bir
özelliği olduğu için, Milli Eğitim Bakanlığı'na götürülecek ve reklamı
önceden başlamış, sistemin altyapısı ve programı da dahil iyi
hazırlanmış bir teklifi kimse gözardı edemez.

Ne dersiniz, Pardus projesinin eposta listesi dışında bir grup
oluşturalım ve tartışmalarımıza ve çalışmalarımıza oradan devam edelim
mi?