[Pardus-kullanicilari] yazıcı sorunu devam ediyor.

Koray Ozdemir 186600 at gmail.com
27 Kas 2007 Sal 09:09:26 EET

java dili ile yazılmış ve web browser üzerinden çalışan e-belediye
uygulaması ile yazdıramıyorum. bu uygulama, uygulama server üstünde
çalışıyor ve yazdır dediğimde hangi yazıcı seçili ise onun ip sine yazıyı
gönderiyor.

anlatmaya çalışayım ;  http://imaj.at/27484 'teki dosyada görülebileceği
üzere yazıcı ayarlarımızı application server ımızdan bu şekilde yapıyorum.
kendi bilgisayarıma geçip tasma dan yazıcımı lpd kuyruğu nu seçerek ve
makine yazan kısma application server ın ip sini ( 10.0.0.6) yazıyorum.
kuyruk kısmına da application serverda tanımladığım ismi (koray) yazıyorum.
sonra karşıma gelen yazıcı seçme ekranından yazıcımı seçiyorum . kuruyor
fakat çalışmıyor. bu işi windows da mocha isimli program yardımı ile
yapıyorduk. bildiğim kadarı ile linux de böyle ek bir programa ihtiyaç yok.
ama nasıl yapıldığını ben bilmiyorum . bilen biri varsa ve yardım ederse
bergama belediyesini özgür yazılıma geçirmiş olacağız.

--
Koray Özdemir