[Pardus-kullanicilari] lpd kuyruğu yazıcıları

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
26 Kas 2007 Pzt 13:19:29 EET

26.11.2007 tarihinde Koray Ozdemir <186600 at gmail.com> yazmış:
> Herkese Merhaba ;
>
> Bergama Belediyesinde bilgi işlemde çalışıyorum. belediyemizdeki
> bilgisayarları pardus'a geçirmek istiyorum. fakat önümdeki tek engel ve
> benim yapamadığım tek şey yazıcılar .
>
> anlatmaya çalışayım ;  http://imaj.at/27484 'teki dosyada görülebileceği
> üzere yazıcı ayarlarımızı application server ımızdan bu şekilde yapıyorum.
> tasma dan yazıcımı lpd kuyruğu nu seçerek ve makine yazan kısma application
> server ın ip sini ( 10.0.0.6) yazıyorum. kuyruk kısmına da application
> serverda tanımladığım ismi (koray) yazıyorum. sonra karşıma gelen yazıcı
> [...]

Anladığım kadarıyla uygulama sunucunuz (yazıcının bağlı olduğu)
RedHat, istemci bilgisayarlarınız (çıktı alacak kullanıcıların
kullandıkları bilgisayarlar) Pardus. Eğer öyleyse, Pardus'da yazıcı
eklerken yazıcıyı root olarak eklemeyin (aslında, root olarak yazıcı
ayarlarına hiç dokunmayın -hiç çıktı alamayabilirsiniz, ben öyle
yapmıştım, bir daha normal kullanıcılardan çıktı alamamıştım, ne zaman
ki yazıcı ayarlarını varsayılan haline getirdim, o zaman çıktı
alabildim). Sizin probleminiz de bu olabilir.