[Pardus-kullanicilari] Ati ekran kartı 3b desteği yok diyor bu sorunu nasıl cözerim

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
23 Kas 2007 Cum 19:36:41 EET

23.11.2007 tarihinde mahmut gündoğdu <mahmut at linux.erciyes.edu.tr> yazmış:

> [...]
>
> ati-drivers.pisi yi de pisi programı ile kurdum ancak halen
>
> Ekran Bilgisi:
> Üretici:  ATI Technologies Inc
>   Model:   R580 [Radeon X1900]
>   Sürücü:   None (3B desteği yok)
>
> NOt: bu benim bu gunki 5. ci pardus kurusum windowsu geçti.. ekran
> kartını yapcam derken siyah ekran gelyior resetten sonra acılmıo kur
> bidaha..!
>
> bir ara 3b gelmişti oyun fln bile oynadım ama 6 -7 saat kullandıktan
> sonra normal kullanım esnasında 3b gitti bende yeniden kurdum bi daha
> gelmedi kurulumu hep aynı cd ile yapıyorum.. cd de sorun oldgunu

elinizde 2 seçenek var:
1- pardus ile gelen x.org sürücülerini kullanmak.
2- ati-drivers kullanmak.

birincisi için hiç bir şey kurmadan sadece sadece konsole açıp, su komutuyla
root olun.

update-opengl xorg-x11 && update-environment

komutunu verin, sitemi tekrar başlatın.

2.si için burada
yazılanları<http://tr.pardus-wiki.org/Donan%25C4%25B1m:ATI_S%25C3%25BCr%25C3%25BCc%25C3%25BC_Kurulumu>uygulayın.

> diyor driverde yok 3b de
> birde nvidianin sitesinden ./atixxx.run olanı indirsem onu kursam
> (kuracaktım ancak nasıl kuruldugunu bilmiyorum.) sorun düzelir mi ?
> pisinin içindek diverler mi sorunlu die!

nvidia sitesinde ati sürücüsü ne arar???