[Pardus-kullanicilari] A��r� say�da KERNEL mesaj�

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
22 Kas 2007 Per 11:36:56 EET

Wednesday 21 November 2007 Tarihinde 23:57:32 yazmıştı:
> Cevaplarınız için teşekkürler,
>
> Selim Bey, syslog.conf'ta değişiklik yok aynısı, sanırım problem Onur
> Bey'in söylediği gibi bir şeyler. syslogd'yi durdurup kökten çözüm yaptım
> ama tabii çok amele bir çözüm :)

 Pek tavsiye etmiyorum. Onun yerine logrotate kullanabilirsiniz. Logrotate
syslog için çalışıyor, aynı ayarı messages için yapmanız yeterli.

> Onur Bey, bugları ben de farketmiştim ama açıkçası bazen fixme gibi şeyler
> gelir ya, onlardır diye önemsememiştim, dediğiniz gibi o yüzden olabilir
> galiba, dmesgde şöyle bişiler var;
>
>  [<b0337dfe>] tcp_transmit_skb+0x3c0/0x3dd
> BUG: warning at include/asm/dma-mapping.h:26/dma_map_single()
>  [<f978119d>] dma_tx_fragment+0x181/0x266 [bcm43xx]
>  [<f97812d1>] bcm43xx_dma_tx+0x4f/0x6c [bcm43xx]
>  [<f9773a03>] bcm43xx_ieee80211_hard_start_xmit+0x40/0x68 [bcm43xx]

 bcm43xx modülünde bir sorun olabilir, sorunun nerde olduğunu bulmak için tam
dmesg çıktısı gerekiyor. Bunu kernel paketine hata kaydı girer misiniz ?
Sorunu bulmak için detaylı incelememiz gerekiyor.

 dmesg
 /usr/sbin/lspci
 /usr/sbin/lspci -n

 komutlarının çıktılarını hata kaydına eklenti olarak eklemeniz iyi olur.

> [...]
> hdparm'ın konfigürasyon dosyasına hda="-B 254" şeklinde bir parametre
> girdim. Eğer o dosyayı ( /etc/conf.d/hdparm ) açacak olursanız içerisindeki
> örnekte bir kaç parametre daha girmiş ve arasında dma ile ilgili bişiler de
> var, ben sadece bir parametreyi etkiler diye düşündüm ama sanırım topyekün
> hda'nın parametresini sadece benim verdiğim olarak ayarlamış tam olarak
> emin değilim. Varsayılanları bozmayayım tek parametre vermiştim ama sanırım
> olmadı belki de hda+= filan demek gerekliydi bilmiyorum ne dersiniz :)

 Burada bir sorun yok, öntanımlı olarak hdparm ile ayar yapmıyoruz, kernel ne
ayarlarsa onu kullanıyoruz. 254 bazı dizüstü bilgisayarlar için gerekiyor,
ben de kendi bilgisayarımda kullanıyorum.