[Pardus-kullanicilari] e-devlet projesi

Mevlüt KOÇAK mevlut.kocak at artvin.gov.tr
22 Kas 2007 Per 09:07:36 EET

Merhaba selim bey

e-devlet projesinden kastınız içişleri bakanlığının e-içişleri projesi
ise pardus üzerinde kullanmayı unutun. Çünkü activeX kullanarak aspx ile
yazıldığı için, ne firefox'ta nede wine ile ie'de çalışıyor. XP üzerinde
sayfayı açtığınızda capicom diye bir activex yüklüyor.

Sanırım wine üzerine ie'yi kurarken eksik birşeyler kalıyor bu nedenle
doğru çalışmıyor sayfa. Ben birebir görüşmelerimden olumlu bir sonuç
alamadım. Platform bağmsız bir sistem haline getirilmesi için. Aynı
adalet bakanlığının uyap sistemi gibi. O pardusta bile çalışıyor. Ne
yapılmışsa onu kullan ortalığı karıştırma gibisinden bir cevap aldım.
Sonuçta biliyorsunuz alt üst ilişkisi var kamu kurumlarında. Üst ne
derse o oluyor.

Ben bu durumu nasıl çözdüm derseniz. Virtualbox üzerdinde xp pro
çalıştırıyorum. sırf e-içişlerini kullanabilmek için :)

İyi çalışmalar
Mevlüt KOÇAK
Artvin Valiliği
Bilgi İşlem Birimi