[Pardus-kullanicilari] Ses kartı/Mikrofon problemi

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
22 Kas 2007 Per 08:28:17 EET

Merhabalar
Skype yi Pardus a kurmadan önce denemek için kubuntu 7.04, openSUSE 10.2 ve
openSUSE 10.3 e kurup yaptığım deneme görüşmelerinde kubuntu ya kurduğum
skype beta benim ses ve görüntümü karşıya aktarırken arasıra karşı görüntüyü
kesiyor karşıdan tek olarak ses geliyor.Bir başka durum ise iletişim
esnasında hattan düşüyor.OpenSUSE 10.2 de denediğimde sesli görüntülü
iletişimde skype beta randımanlı çalışırken karşı taraftan söylendiğine göre
görüntü ışık ayarı çok olduğundan görüntümün detaylarını
anlıyamıyormuş.Odanın perdelerini kapatıp biraz loş ortam yaratınca
görüntümün net olduğunu aktardılar.Gece görüşmelerinde görüntünün oda
ışığında mükemmel olduğunu ve gündüz kullanırken kontras ayarlarını düşürmem
gerektiği iletildi fakat skype de kamera görüntü ayarları yok.Skype betayı
10.3 de denediğimde ise bağlantı kopmaları yaşadım ender de
olsa.AnlaşılanSkype geliştiricilerinin beta dan sonra yapacakları
iyileştirmeler sonrası
2008 de Pardus a gönül rahatlığı ile kurabiliriz.Hem ne kaldı ki 2008 e, eli
kulağında.Tabi 2008 e girdiğimiz anda karşımızda Pardus 2008 versiyonunun
Şubatta mı Martta mı çıkacağının merakı saracak bizleri.Yine de Skype ye
teşekkürler biz Linux tabanlı işletim sistemlerini kullananları düşündüğü
için.İyi günler

21.11.2007 tarihinde Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com> yazmış: