[Pardus-kullanicilari] wireless

Umut D. linuxlist at gmail.com
18 Kas 2007 Paz 06:56:55 EET

On Nov 18, 2007 12:47 AM, metin <metin at safe-mail.net> wrote:

> Wireless modem kullanarak 2-3 oda veya alt kattan vs nete erişebiliyor
> musunuz? Sinyal gücü ne kadar oluyor acaba?

Bu kullandiginiz cihaza, ortamdaki elektromanyetik gurultuye vs gore
degisir.

Pardus ile ilgisi olmamakla birlikte eger modemde tum baglanti hizi
tiplerini aktif hale getirirseniz sanirim %15-20 gibi bir kaliteyle 1 MBit
bile olsa baglanti saglamak mumkun oluyor.

Benim bu konudaki en buyuk tecrubem uydu antenini ayarlamak icin (szap) -
(mplayer) - (X over ssh) sayesinde damdan iki kat asagidaki bilgisayarda
bulunan dvb-s kartini kullanabilmek oldu. Modem tabii ki uydu anteninin
oldugu cepheye bakan penceredeydi.

Bir de yaklasik 50 mt mesafedeki apartmanda bulunan modemlere ait sinyalleri
alabiliyorum ancak baglanti ile ilgili bir girisim/test yapma imkanim
olmadi.

Ozellikle panjur (nasil yazilir bu yahu) veya yeni deprem yonetmeligine
uygun yapilmis agir demir konstruksuyon iceren binalardaki durumun daha kotu
oldugunu arkadaslarimdan biliyorum.

Emanet bir modemle kullanmak istediginiz ortami test etmenizde fayda var.