[Pardus-kullanicilari] ubuntu sonrası grub

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
17 Kas 2007 Cmt 14:35:08 EET

Yılmaz Bilgili wrote:

> Pardus'tan Ubuntu'nun kurulu olduğu disk bölümüne erişebiliyorsanız onun içinde de /boot/grub gibi bir klasör ve menu.lst gibi bir dosya olmalı. (Ubuntum olmadığından tam yerini ve dosya adını bilemiyorum, o yüzden atmasyon söylüyorum) Şayet o dosyaya erişebilirseniz içindeki ilgili satırları Pardus'un menu.lst si içine kopyalabilirsiniz.
>
> Pardus'tan Ubuntu bölümüne erişemezseniz Ubuntu CD'si ile sistemi açarak da aynı bölüme ulaşma imkanınız olabilir sanırım.
>
> Kolay gelsin.

Eğer ubuntu'nun grub'ı kuramadım dediği:

- Disk'in MBR'sine ya da bölümün başına kuramamaksa
   En azından arkadaşların önerdiği gibi sda3/boot/menu.lst (grub.conf
değil, ubuntuda grub.conf yok) dosyasını açıp, ilgili 4-5 satırı bir
yere not edip, pardus altındaki /boot/grub/grub.conf'a ekleyebilirsiniz.
- Bootloader olarak kuramama dışında menu.lst gibi yapılandırma
dosyalarını bile dosya sistemine yerleştiremeyeceği bir hataysa, o zaman
forumlardan ubuntu 7.10'un menu.lst'ye yazdığı o 4-5 satırı bulmanız ve
pardus altındaki /boot/grub/grub.conf dosyasına ekleyebilirsiniz.

İyi günler.

--

Ozan ÇAĞLAYAN
Galatasaray Üniversitesi