[Pardus-kullanicilari] DVB kartı

Cemil ALTUNEL cemil.altunel at gmail.com
16 Kas 2007 Cum 22:51:29 EET

FlyDVB Trio dijital tv kartım var. Ubuntu (tabiki kubuntu da) da
çalışıyor. Ubuntuda Yaptıklarım sadece /etc/modprobe.d/options dosyasına

options saa7134-dvb use_frontend=1
options saa7134 i2c_scan=1 alsa=1 ir_debug=1

satırlarını ekledikten sonra /etc/modules dosyasına

saa7134-dvb

eklemek oldu ve kartı kullanmaya başladım. Yalnız ubuntunun çekirdek
sürümü 2.6.20 ve options saa7134-dvb use_frontend=1 parametresini
destekliyor. Böylece bende kartı DVB S olarak kullanabiliyorum.

Ama Pardusta çekirdek sürümü 2.6.18 ve options saa7134-dvb
use_frontend=1 hiç bir işe yaramıyor. saa7134-dvb satırını gerekli yere
yazdığımda kart tanınıyor ama DVB T olarak. Yani kartın karasal yayın
özelliği tanınıyor. Buda Türkiye de pek bir işe yarayan özellik değil.
Kartı pardusta DVB S olarak bir türlü kullanamadım. Pardus forumlarından
da çözüm bulamadım. Acaba bu kartın DVB S özelliğini nasıl
aktifleştirebilirim.

http://www.linuxtv.org/pipermail/linux-dvb/2006-November/014270.htm

burdaki adreste bir çözüm önerilmiş sanırım. Birde patch var ama nasıl
kullanacağım bilmiyorum