[Pardus-kullanicilari] kontact'ı silmek

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
14 Kas 2007 Çar 23:28:13 EET

On Wednesday 14 November 2007 21:05:29 Gökmen Görgen wrote:

> Bağımlılıklar:kdebase cyrus-sasl pilot-link libmal gpgme gnupg gnokii
>
> kdebase konusunda endişeliyim biraz. bir de ters bağımlılık kavramını
> anlayabilmiş değilim.

Ters bağımlılık o paket olmadan çalışmayacak paketler diye biliyorum. Örneğin
kdepim paketinin kdeaddons paketine tersten bağımlı olması, kdeaddons
paketinin kdepim olmadan çalışmayacağı anlamına geliyor.

Ters bağımlılığın varoluş amacı, bir pakete bağımlı olan paketleri sadece o
paketin bilgilerinden öğrenmek. Şöyle ki, kdepim paketi kdeaddons'a tersten
bağımlı, yani kdeaddons paketi kdepim paketine bağımlı. Eğer kdepim paketinin
tanımında tersten bağlı olduğu paketler (o olmadan çalışmayacak paketler)
yazmazsa, o paketle beraber kaldırılması gereken paketleri öğrenmek için
bütün paketlerin tanımına bakmak gerekiyor.

PiSi'de --ignore-dependency kullandığınızda, kaldırılan paketin tersten bağlı
olduğu (yani kaldırılan paket kurulu olmayınca çalışmayan) paketleri
kaldırmamasını söylemiş oluyoruz.