[Pardus-kullanicilari] Pardusta 2 Sata Hard Disk

Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan at yahoo.com
9 Kas 2007 Cum 16:58:17 EET

>Date: Fri, 9 Nov 2007 15:13:02 +0100
>From: "Emre Erenoglu" <erenoglu at gmail.com>
>Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardusta 2 Sata Hard Disk
>To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr

>SATA'da Jumper'sal bir durum oldugunu zannetmiyorum. Ancak ikinci
>diski eklediginizde BIOS eski diski 2., yeni diski 1. yapmis olabilir,
>BIOS'dan siralarini degistirmeyi deneyebilirsiniz.

    Cavabınıza teşekkür ediyorum.
    Ancak; yinede her ikisi de takılı ve bios tanımışken pardus un da her ikisini görmesi gerekmez mi? bunu yapabilmem gerekiyor, sanırım disk sırasını değiştirirsem de bu sefer eski hdd deki grup programı çalışacak, 1. deki pardusum zarar gördü açılmıyor, yenisini alışımın sebebi de bozmuş olduğum (yeni aldığım ekran kartını tanıtmaya çalışırken açılmaz oldu) hdd deki xt3 (pardus) bölümünden verilerimi kurtarmak.
    Eski hdd xp sorunsuz (yeni sata kablosunu sökersem tabi), yani kısaca yeni HDD ile boot ettikten sonra eskisine ulaşmam gerekiyor.

Uygar UZUNHASAN
uygaruzunhasan at yahoo.com

Emre

On Nov 9, 2007 1:46 PM, Uygar UZUNHASAN <uygaruzunhasan at yahoo.com>
 wrote:

> sanırım jumper ile ilgisi yok, benim de başıma geldi, yeni
 aldığım 500GB
> Sata2 HDD yi, eski 120GB Sata HDD nin yanına taktım ve Pardus
 kurdum,
> kurmadan önce ve sonra bilgisayarım açılırken bios setup da her
 iki HDD de
> görünüyor ancak kurulum esnasında eskisini görmedi (disk
 yapılandırmada),
> ben de önemsemedim (nası olsa grup ayarlarından eski işletim
 sistemlerine
> giriş açarım diye) ancak kurulumdan sonra da göstermeyi
 başaramadım, şimdi
> eski HDD ye ulaşmak için yenisinin sata kablosunu çıkarmak
 zorunda
> kalıyorum.
> bu mount ederek aşılabilecek bi problem mi? nası mount ederim
 bilemiyorum.
> Sanırım sayın Rifat Derici de aynı şekilde mount etmeyi
 denemeli.
> Önerilerinizi bekliyorum.
>  Uygar UZUNHASAN
> uygaruzunhasan at yahoo.com
>

> ------------------------------
>
> Message: 2
> Date: Fri, 9 Nov 2007 12:43:58 +0200
> From: "huseyin bilen" <bilenhuseyin at gmail.com>
> Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardusta 2 Sata Hard Disk
> To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
>

> Arkadaşım
> İkinci taktığınız Hard diskin arkasında bulunan campırlar
 eğer prmary ise bu
> durumla karşılaşmanız doğaldır taktığınız ikinci hard
 diskin canpırlarını
> secondry olarak değiştirip takarsanız açılışta problemle
 karşılaşmıyacağınız

  Pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
 http://liste.pardus.org.tr/arama web