[Pardus-kullanicilari] MEB sitesinde rar dosya sorunu?

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
6 Kas 2007 Sal 19:07:43 EET

Doruk Fisek wrote On 06-11-2007 18:51:
> Tue, 06 Nov 2007 18:45:09 +0200, Ozan Çağlayan <ozancag at gmail.com> :

> Hepsini degil de, bazilarini herhalde, ben cunku zibilyon tane sifreli
> rar dosyasi actim ark ile :)
>
>                    Doruk

Aslında mevcut koduna baktım ve doğru anladıysam şu anki ark+unrar
sürümleriyle herhangi bir şifreli rar açması olanaksız duruyor. Çünkü
program önce unrar'ı çağırıyor ve eğer standart çıktısında "password
incorrect?" cümlesini yakalarsa bu sefer şifre soruyor kullanıcıya ve
şifreyi de parametre olarak vererek unrar'ı çağırıyor. Ancak unrar asla
"password incorrect?" cümlesini üretmiyor çıktısında direkt ilk dosya
için şifre soruyor. Sadece ve sadece unrar'a "-p-" parametresi verilirse
şifre sormamaya zorlandığı için otomatik olarak "password incorrect?" diyor:

ozan at cyclope ~ $ unrar x hd.rar

UNRAR 3.71 beta 1 freeware      Copyright (c) 1993-2007 Alexander Roshal

Extracting from hd.rar

Enter password (will not be echoed) for bil.lab. BT sınıfı bilgisi
girmeyenler.xls:

ozan at cyclope ~ $ unrar -p- x hd.rar

UNRAR 3.71 beta 1 freeware      Copyright (c) 1993-2007 Alexander Roshal

Extracting from hd.rar

Creating    HATA DOSYASI                                              OK
Extracting  HATA DOSYASI/bil.lab. BT sınıfı bilgisi girmeyenler.xls   0%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/bil.lab. BT sınıfı bilgisi
girmeyenler.xls (password incorrect ?)
Extracting  HATA DOSYASI/bilgisayar sayısına göre bt sınıfı sayılarında
hatalı olanlar.xls  10%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/bilgisayar sayısına göre bt
sınıfı sayılarında hatalı olanlar.xls (password incorrect ?)
Extracting  HATA DOSYASI/bilgisayarı olmayan okullar.xls             36%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/bilgisayarı olmayan
okullar.xls (password incorrect ?)
Extracting  HATA DOSYASI/bina kullanımına bt sınıfı yazmayanlar.xls  43%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/bina kullanımına bt sınıfı
yazmayanlar.xls (password incorrect ?)
Extracting  HATA DOSYASI/ONAYVERMEYEN KURUMLAR.xls                    46%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/ONAYVERMEYEN KURUMLAR.xls
(password incorrect ?)
Extracting  HATA DOSYASI/Tüm_Hatalı_kayıtlar.xls                   49%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/Tüm_Hatalı_kayıtlar.xls
(password incorrect ?)
Extracting  HATA DOSYASI/Yatılı Öğrenci ve Yatak Kap. Girmeyenler.xls  96%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/Yatılı Öğrenci ve Yatak Kap.
Girmeyenler.xls (password incorrect ?)
Extracting  HATA DOSYASI/yenikayıt hatalılar.xls                    99%
Encrypted file:  CRC failed in HATA DOSYASI/yenikayıt hatalılar.xls
(password incorrect ?)
Total errors: 8

rar açma kodunu yamaladım ilk planda hep ikinci şekilde çalıştırsın
diye. Şu an bu yamalı ark şifreli rar'ları açıyor bende. Ama dediğin
gibiyse durum o zaman problem bambaşka bir yerlerde de olabilir.
Anlamadığım, zip dosyasının başındaki headerlara bakarak şifrel/şifresiz
olduğu anlaşılabiliyor. Bunu rar için de uygulayıp önceden niye
şifreli/şifresiz olup olmadığına bakmamışlar da böyle hacky bir çözüm
bulmuşlar.. Ben yamayı kde bugs'a yolladım, hak verirlerse bana bir
sonraki release'de düzelir, biz de bu sırada bizdeki kdeutils'i yamalarız.

iyi akşamlar.

--
Ozan ÇAĞLAYAN
http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan