[Pardus-kullanicilari] Anadolu Pars'ı atakta

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
6 Kas 2007 Sal 09:22:29 EET

Arkadaşım
Windows u aratmayacak sözü bilgisayar kullanımına winxp ile başlayıp edinmiş
olduğu alışkanlıkların paralelinde bir kullanım kolaylığından
bahsediliyor.Kurulum sırasında winxp deki MSN  adres v.s ile gözünüzün
alıştığı masa üstü(arka plan duvar kağıdı) çözünürlük,mail bağlantılarınız
gibi hususlar dile getiriliyor.Pardus kurduktan sonra ister istemez winxp
den kurtuluyor fakat aynı kulvardaki işletim sistemlerine karşı merakınız
bir o kadar artıyor.Her kurduğunuz distrodan sonra Pardus kullanımının
nekadar kolay rahat ve sorunsuz olduğunu gözlemleyebiliyorsunuz.Tabi diğer
distrolarında farklı güzel yanları yok değil.Temennimiz bu güzel yanlarının
da yeni sürümde kullandığımız Pardus a da kazandırılması.(Bu arada
belirtmeden geçemeyeceğim son kubuntu da internet bankacılığında kullanımda
problem yaşadığımı ve bazı linkleri açarken internetten düştüğümü,firefoxu
kaldırıp yeniden kurmama rağmen güncellemeden sonra aynı hata ile karşılaşıp
yeniden firefox kaldırıp kurmak kurmak zorund kaldığımı inkar edemem)Bir
diğer yandan openSUSE 10.3 kurulumundan sonra 1280x1024 ekran çözünürlüğünü
seçmeme karşın (Ekranım 19" LCD TFT )"16:9 formatında geniş ekran.Her yeni
başlatışta karşıma 1440x900 kare küçük bir görüntü karşılıyor beni
çözünürlük ayarlarına girip tekrar tekrar çözünürlük ayarlamak zorunda
kalıyorum.Tek güzel tarafı bilgisayarınızda kurulu olan sistemleri okuyup
onların grub.conf veya menu.lst dosyalarını olduğu gibi kendi grubuna
transfer etmesi ve adres olarak sürekli bu dosyaları göstermesi.
Güncellemelerden sonra çekirdek değişimi gub açılışına dahil olunca suse
üzerinden açtığınızda sisteminizi seçiyor akabinde açılan o sistemin grub u
sizi karşılıyor ve yeni kernel satırı olan veya eski kernel ilede açılış
yapabiliyorsunuz.Tek iyi olmayan tarafı ise açılışta grubları okumak için
gittiği adreslerden dolayı zaman kaybı oluyor.İyi günler

05.11.2007 tarihinde Mustafa Sarı <talganlicakrakbusgut at gmail.com> yazmış: