[Pardus-kullanicilari] BIOS güncellemesinden sonra açýlamama sorunu

Caner Güral cgural at gmail.com
4 Kas 2007 Paz 11:34:08 EET

Merhaba,

Geçenlerde, windows üzerinde disklerle ilgili bir problem oldu, diskler
tanınmıyor, windows başlatılamıyordu.Tabi bu sıralar, Pardusum'un yüklü
olduğu IDE arabirimini kullanan sabit diskim takılı değildi.Sorunu BIOS'u
güncelleyerek aştım.Windows da sorunsuz açıldı ancak Pardus'u barındıran
diski taktığımda, Pardus başlatılamadı.

KDE arabirimine geçmeden öne, hatta, Uncompressing Lİnux... yazan yerden
hemen sonra makine takılıyor, yani sabit diskin ışığı, sürekli ve hiçbir
işlem olmamasına rağmen yanıyordu (en azından bir sabit diski beklerdim;
yok).

#pardus kanalında sağolsun arkadaşlar yardımcı oldular ve sorunun, diski,
usb aygıtları denetleyen, bir nevi kuzey köprüsünden olduğunu
söylediler.Nekadar eminler bilmiyorum ama öyle
yazmışlardı.Buna da şu [1] görüntüye bakarak karar verdiler.O görüntüyü,
Pardus diskime ulaşmak için kullandığım ve elimde olan CentOS Çalışan
CD'sini kullanarak açmaya çalıştığım makinemden aldım.

Bahsettiğim görüntüden önce de sürekli l"ogical block error", "I/O error,
block 5,6,7..." gibi hatalar alıyordum.

[1]: http://www.resimsakla.com/upload/guest/IMG_1755_.jpg

Acaba sorunumu nasıl çözebilirim ? Hem arama da yaptım (bana gelen
pardus-kullanicilari e-postaları arasından) böyle bir çözüm de
göremedim.Pardus'u yeniden kurmak şuan için bana sorun
getirebilir.Yedeklerimi aldım ama o kadar ayarı, o kadar detayı tekrardan
elden geçirmek benim için çok uzun sürebilir. :(

Yardımlarınızı bekliyorum.

Herkese iyi günler, iyi çalışmalar dilerim.Hoşçakalın...