[Pardus-kullanicilari] /tmp in altına mount ettiğim disk kısmına kopyaladıklarım yok

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
3 Kas 2007 Cmt 00:46:23 EET

On Thursday 01 November 2007 20:49:53 ahmed yasar wrote:
> Merhaba,
>
> 40 GB'lık bir disk kısmını (vista-ubuntu-fedora-pardus) işl.
> sistemlerini kurduktan sonra oluşturup (acronis disk director)
> pardus'ta söz konusu disk kısmını tmp dizinine geçici olarak mount
> edip dosyalarımı atmıştım. Ancak şimdi baktığımda bu disk içinde hiç
> bir şey yok. Yani attığım ya da attığımı zannettiğim dosyalar yok.
> Öncelikle aklıma tmp dizinine bağladığım için olmuş olabilir diye
> geldi ama bu bağladığım nokta olduğu için fiziksel olarak attığım
> dosyalar yok olmaması lazım diye düşünüyorum.
> Bunun sebebi ne olabilir acaba?

> [...]

Bence sorun şurada:
/tmp dizinine yazdığımız zaman, / dizininin bağlandığı diskte zaten bir /tmp
olduğuna ve içinde de birşeyler olduğuna göre, geçici olarak /tmp dizinine
bağlanan diske yazıldığını nereden bileceğiz?
Sanıyorum bu yüzden disklerin /mnt dizininde açacağımız bir dizine bağlanması
tavsiye edilir. Ve sanıyorum bağladığımız diskin içinin boş olmamasında da
fayda vardır, böylece içi boş olmayan o diskin içindeki bir dizine birşeyler
yazdığımızda, o diske yazıldığına emin olabiliriz, ama o diskin kök dizininde
bir dizin oluşturduğumuzda o diske yazıldığına emin olamayız (sanırım), çünkü
oluşturduğumuz dizinin o diske mi yoksa / dizininin bağlı olduğu diske mi
yazıldığına emin olabileceğimizi sanmıyorum. Bu konularda pek usta sayılmam,
eğer bu konularda tecrübeleri arkadaşlar varsa bu konuda bizi aydınlatırsa
sevinirim.

Anlaşılmamış olabileceği ihtimaline binaen bir örnekle açıklamaya çalışayım:
* / dizinimiz /dev/hda1 olsun.
* /tmp dizini /dev/hda1 içinde zaten var.
* sonra /tmp dizinine /dev/hda2'yi bağladık
* /dev/hda2 içinde sadece yedekler adında bir dizinimiz olsun.
* /tmp dizininin içine baktığımızda yedekler dizini dahil bir sürü şey
görüyoruz, yedekler dizini hariç hepsi /dev/hda1 içinde olan şeyler.
* /tmp/yedekler dizininin içinde bir dizin oluşturduğumuzda,
bunun /dev/hda2'ye yazıldığına eminiz.
* sonra /tmp içinde gecici adında bir dizin oluşturduk.
* Şimdi bu gecici adlı dizin /dev/hda1'de mi açıldı, yoksa /dev/hda2'de mi?

Sanırım sizin sorununuz da buradan kaynaklanıyor.