[Pardus-kullanicilari] Pardus Donaným Desteði Hakkýnda....

Taki Cakiroglu takicakb at gmail.com
2 Kas 2007 Cum 17:09:53 EET

            ArkadaÅŸlar, yeni bir bilgisayar almak istiyordum.

Doğal olarak yeni bilgisayarımın Pardus donanım uyumunu da epeyce bir araştırdım.

Sonuç olarak verdiğim karar şu.

Asus P5KC intel P35 chipset

6850 Core2duo 3.0 Ghz iÅŸlemci

Kingston 1 GB DDR2 1200 Mhz Ram

MSI Nvidia NX8600GT 256MB Ekran Kartı

Asusun benzer anakartlarında problem yaşayan arkadaşlar da var bildiğim kadarıyla.

Artık kısmet neyse, gerekirse uğraşıp bir şekilde Pardusu çalıştıracağız.

Şimdi bu noktada kafama takılan iki soru var. Birincisi benzer donanımı kullanan bir arkadaş var mı?

Herhangi bir problem yaşadı mı? İkincisi ve daha önemli soru, bildiğim kadarıyla şu anda resmi olarak

donanım uygunluğunu http://donanim.pardus.org.tr/ sitesinden öğrenebiliyoruz.

Fakat şu anda bu sitedeki listede 17 adet anakart var. [1] numaralı yazıda bahsettiğim intelin listesinde ise

18 adet anakart var (ve bu anakartların çoğu ne yazıkki Türkiyede yok, muadili başka anakartlar var).

Açıkcası bu sayılar bana çok az geldi. Pardus kullanıcıları listesine hergün bir sürü mail

geldiğine göre bir çok insan Pardus kullanıyor. Anlaşılan o ki Pardus kullanan kişiler, çalışan yada çalışmayan donanımlarını

bu listeye kaydetmiyorlar. Bunun üzerinede kaydetmeyen kişilerden, bu konuda ilgi beklerken şunu da belirteyim ki,

bu konuda ben de birşeyler yapmak isterim. Herkes siteye üye olup bilgilerini girmeye üşeniyorlarsa belirli bir

formatta donanım bilgilerini içerecek bir döküman hazırlanabilir, o da olmadı lspci –w gibi bir komut çıktısının yanına

donanımların piyasa isimleri falan yazıp listeye gönderen olursa ben kendim bizzat bilgi girişi yapabilirim.

Ha bunu söyledikten sonra herkes komut çıktılarını bana göndermeye kalkmasın, ama bu konuda

bir fikir birliğine varsak çok iyi olacak gibi. Birçok yerde pardus uyumlu donanımların üzerine konulabilecek logolardan bahsediliyor.

Fakat şu durumda biraz uzak gibi. Bence bu tarz bir desteğe kullanıcı olarak bizim de el atmamız gerekli.

[2] numaralı linkte pci idleri ile ilgili bir veritabanı var, geliştiricilerin belirleyeceği benzer veritabanlarına da takviye yapabiliriz.

Eminim bu veri tabanları da açık kaynaklı projelerdir. Bu projelerden alınan bilgiler, pardus donanım uyumluluk listesinin

alt yapısında kullanılabilir.

Son olarak feedback alınması için Pardusta Kaptan yada geri bildirim uygulamasında bir geliştirme yapılabilir hatta eminim

şu anda yapılmakta olan yada düşünülen bir geliştirme de vardır. Bir de donanım uyumluluk listesinde bir donanımı kullanan kaç kişi

var onu görme imkanımız yok. Hani hit alan problemsiz donaımları görebilseydik hoşumuza giderdi.

Dediğim gibi bu konuda Pardus camiasına biraz iş düşürebiliriz. Konu hakkında geliştirici arkadaşlar bizi aydınlatır ve

bize klavuzluk ederlerse ben kendi adıma ellerimi ve gözlerimi feda ederim.

Konu hakkında her türlü fikirlerinizi bekliyorum.

Buraya kadar okuduğunuz için Teşekkürler.

[1] http://tiryakitaki.blogspot.com/2007/10/intel-linux.html

[2] http://pci-ids.ucw.cz/iii/