[Pardus-kullanicilari] Pardus Server ile ilgili Kahrolsun!!!!!! pkk!!!!!!!!

Recep KIRMIZI rkirmizi at gmail.com
1 Kas 2007 Per 23:20:26 EET

On Thursday 01 November 2007 18:31:51 Örsan Akc wrote:
> arkadaşlar pardus server nezaman çıkacak ben bu server olayı için 3. bir
> dağıtım daha olmalı diyorum örneğn ben win xp den web yayını yapıyorum ama
> isteklerimi tam karşılamıyor pardus tan da yapmayı denedim o da karşılamadı
> kişisel bir server için normal pardus dağıtımına kurulum yaparken, isteğe
> bağlı sunucu servisleri de kurulabilir olsa çok makbule geçer.

Bahsettiğiniz çapta bir sunucu işi için pardus server sürümüne falan gerek
yok. Paket Yöneticisinde "Sunucu Servisleri" kısmında ihtiyacınız olan tüm
paketler sizi depoda beklemekte apache kurdugunuz anda bilgisayarınız bir web
sunucusu haline gelecektir. EÄŸer gerekirse mysql-server, mod_php, mod_python
ya da diğer paketlerin kurulumu da bu kadar basit. Karşılanmayan istekleriniz
tam olarak nelerdir bilemiyorum. Pardus bazı durumlarda benimde isteklerimi
henüz karşılamıyor. Örneğin: "kteatime" programını çalıştırdığımda
mutfaktaki çay makinası ile haberleşip, çay hazırlandıktan sonra asimo bana
çay servisi yapsa süper olur. Ama eminim ileride olacaktır. :)
Bu işin şaka kısmı ama. Beklentilerinizi daha net anlatırsanız. Daha iyi bir
cevap bulacağınıza eminim.

> [...]
> yapabileceğimiz bir whm yok mu? bir de kullanacağımız whm ye bir eklenti
> olarak otomatik dns update sicripti yapabilirmiyiz. (dinamik IP li kiÅŸisel
> sunucular için). alan adını da pardus verse örneğin
> "subdomain.pardus.org.tr" biz bu alan adını alalım ve bu bizim kişisel
> sunucumuzun alan adı olsun diyelim IP miz de dinamik bizim WHM miz de de
> (whm olmasa da kişisel sunucu için bir upda te cilient) bir dyndns updater
> scripti olsa alan ıP ADRESİMİZİ pardus tan aldığımız ücrretsiz subdomaine
> eşitlese) çalışan bir örneği dyndns.org sitesi.

Yukarıdaki paragrafı şaka olarak algılıyorum.
WHM çok cici bir yazılım olmasına karşın. Dolgun bir lisans ücreti ödemek
gerekiyor. Ä°stediÄŸiniz ÅŸeyin ne olduÄŸunu ve kimden istediÄŸinizi bildiÄŸinizi
varsayıyorum.
Şayet bilmiyorsanız:
whm ve cpanel için http://www.cpanel.net
pardus için: http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:SSS
adreslerini gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum.

--
Recep KIRMIZI